Dô, de e la GAIS va....?

Jag tillhör den minoritet som är rätt ointresserad av sport, att glo på ett gäng svettiga karlar i shorts med håriga ben som flåsar runt efter en boll tycker jag på sin höjd är slöseri med tid.

Ändå går så många totalt upp idet, och identifierar sig själva i nåt bekräftelsebehov  med en förening som prisar dessa överbetalda svetiga karlar i shorts och håriga ben...

Varför älskar alla idioter sport? Jag menar inte att alla som gillar sport är idioter utan däremot så dras just en stor del idioter just till sport.

Här hemmavid har vi en kille som jag kallar Gaismannen, han är en total gaisfanatiker, och det enda som man kan prata med honom är just gais, annars sluter han sig i nått slags skal, ger ett lått autistisk intryck me andra ord.

Hursomhelst så var Gaismannen med på krogen igår, och han ställer sig och drar ner sin tröja för att visa sina Gais-tatueringar för alla som kommer in genom dörren. Vid baren fick han frågan om varför Gais är så bra.

-"Jo, för dom är bäst!"
-"Men varför e dom bäst då?"
-"för det är lirarnas lag..."

Inbjudan av nobelkommittéen till han kom nog bort på posten i år igen...  








Kommentarer
Postat av: Christopher

Ha ha, vilken hemlängtan jag får :)

Postat av: Mårten

test

2006-04-14 @ 16:09:17
URL: http://svammelsurium.blogg.se
Postat av: robban

Hade det varit nåt annat lag än GAIS, så hade jag verkligen förstått vad du menar och syftar på i denna tankegång. Men eftersom det är GAIS som nämns i sammanhanget...så förstår jag helt plötsligt inte alls. Det vet du väl att innerst inne så är alla gaisare... :)

2006-04-15 @ 14:42:45
URL: http://punkmummel.blogspot.com/
Postat av: grandprix63

Skönt att veta att man inte är själv om att kräkas i lunchrummet när arbetskamraterna diskuterar favoritlagen i division 7 eller nåt annat sportrelaterat.

2008-08-10 @ 19:43:42
URL: http://grandprix63.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback