Trädgårdsdags!

Så börjar snön försvinna ur trädgården, med mer hjälp av regn än av någon vårsol...

Ärligt talat, våren är inte grann, allt är så färglöst, gräsmattan träder fram mellan dom brunsvarta resterna av snöhögar i nån urblekt gulbrun brokad. Det enda jag hittar som ser någorlunda grönt ut mellan snöplättarna i rabatterna är förra årets ogräs....

vattenslangen är återfunnen under snödrivorna, det är ett vårtecken det, övrigt som träder fram ur det smälnade snömassorna är inte fullt så "trädgårdliga" nu vet jag iallafall var det var jag ställde det där gjutjärnsinsuget till Chrysler-sexan , och en trave däck på fälg  som egentligen borde tagits undan innan snön men kom att hamna "kan ta det sen"-lisan.

Det mesta i trädgården och arbetet med restaurering av den sker efter två agendor "kan ta det sen"-listan och "Kan va så så länge"-listan . det hade även varit en enkel match med trädgårdskneg, om det inte vore för skiten i den växer hela tiden ...

Men jag har en god anledning att sätta upp det mesta just på "kan ta det sen" listan förtillfället, tjälen är kvar och kommer väl knappast försvinna före påsk. 

 

Kommentarer
Postat av: Christopher

Det är ingen idé att göra något innan augusti med det här vädret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback