Var är alla mercury 61:or?

Mercury, har byggt bilar sen 1939, och jag har alltid gillat deras maffiga "tunga" look som dom hade under femtiotalet. 
Jag kan lägga en del tid på att leta fram modeller och gärna de lite ovanligare sådana från guldåren. 
Men vad hände med 1961? söker man på Mercury 1961, bildsök på google, så får man fram i förstahand utombordsmotorer, NASA:s rymdkapsel , astronauter och ett skivomslag med Dinah Washington...

Mercury Comet, en småbil som Mercury släppte det året hittas, men ytterst få, och ganska dåliga bilder på Mercurys stora modeller.

Var är dom? strejkade arbetarna nästan hela året i fabriken? köptes alla upp av en utomjordisk handelsallians och skeppades till Alfa Centauri? körde dom vilse på väg till bilhandlarna och irrade bort sig på "the lost highway"? eller rostade dom bort allesammans innan Neil Armstrong knallade på månen? 
Jag kan inte påminna mig att jag sett en 61:a på den här planeten, inte ens på hemmaplan i USA, har inte ens grävt upp en vettig bild på hur herrgårdsvagnen bör sett ut i verkliga livet.   

Mysko....


Nåja, här är en Mercury Colony Park wagon , i och för sig från 1959, men fina grejer är det.

Colony Park wagon 1959




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback