En sån där dag...

Idag har jag haft en sån där dag man borde kryssa över i almanackan, vi tar det från början....

1. Vaknar, kliver upp, för att upptäcka att kaffet är slut.
2. Skall iväg, med lätt jkofeinabstinens, och backar in i grannens staket.
3. Handla material på färgfirma i Mölnlycke som itne öppnar förrän nio så jag är redan nu försenad, efter att hjälpligt puttat ihop grannens staket, där står min före chefs bil utanför, och den jäveln vill jag absolut inte möta, är man inte på dåligt humör innan så brukar jag och samtilgaq fd anställda bli det när man ser den bilen...
4. får hämtat ut mina grejer efter att ex-chefen stuckit iväg, kommer till jobbet och hinner börja måla lite , då börjar det regna.
5. Kan fortsätta nån timme senare, dagens planering är ju ändå förstörd, och det mesta går nästan som det skall tills jag har sista biten kvar, då snubblar jag uppe på taket, slår mig duktigt, och spiller färgburken över mig och vidare över takpannorna...
6. Köper en dricka på vägen hem, ramlösa, öppnar den och halva flaskan sprutar ut över mig.
7. Jag hinner i alla fall till bolaget sent om sider, för att upptäcka att Tuborg är slut.
8. Stessar hem med matvaror, bira, tvättkorg å annat , snubblar på trappan biran klara sig, glasburken med pasatsås klarar sig inte, hälften förstört, blir mikromat istället.
9. mikrat kyckling med ris, fipplar och tappar rakt ner i korgen med nytvättat jag ställt dumt precis innan.

Jaja, solen har inte gått ner än men nu har jag nog haft en olycksfri halvtimme iallfall. 

Man säger att en sån här dag skulle det vara bäst att stanna kvar i sängen, men skulle ja gjort det så hade nog taket rasat in istället eller nåt. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback