En lördag Älmhult tur och retur

ett litet missförstånd på grund av att ordet "preliminärt" inte fanns med i ett mail gjorde att min lördag spenderades med 55 mil  bakom ratten i en van till i stort sett ingen mer nytta än att göra Statoil glada 

Jag och vår starter Emelie styrde kosan till Älmhult för att assistera med tidtagnignen för ett race där, men det visade sig att dom inte skulle köra alls i dag, så det var två alternativ, antingen att stanna kvar och dricka brännvin med Blackracegänget i  Älmhult, eller åka hem och dricka brännvin, tyvärr fick vi göra det senare då Em var uppbokad imorgon söndag. 

image370

Förra året var vi med på grillfest efter racet i Älmhult och det var en rätt vild tillställning, folk säger att smålänningar är snåla, måhända, men definitivt inte me brännvin,  då groggar bereddes 50/50 i pint-muggar , som vi inmundigade hos ett garagegäng bland Ferraris och ett gäng Dodge Vipers, det var high-life det, nästa gång det körs där,. då skall vi nog försöka vara med igen, jajemen. 

 






  

Kommentarer
Postat av: Uffe

Jag har gjort sjuttio mil (tretiofem i vardera riktning) i bil en gång på grund av att ingen kommit ihåg att avboka ett "preliminärt men nästan besämt möte". Jag hade inte ens valmöjligheten att dricka sprit som tröst så det blev bara att ge sig hem igen.

Jag har även gjort en resa tur och retur till Gotland eftersom den som hade kallat till mötet hade glömt bort det. Varken jag, de andra mötesdeltagarna eller min arbetsgivare (ni alla) var nog så glada över det. Flyg tur och retur från fastlandet, väntan och sedan återresa. Tack och lov jobbar missfostret inte som anställd längre, han är konsult. Gör han om det nu så blir det nog lite andra konsekvenser.

Postat av: Christopher

Äsch, så länge det finns sprit gör det väl inget...

2006-06-18 @ 11:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback