full fart

Berättelse från hembygden.
Min väns far är en person som liksom bekräftar alla fördomar man kan ha om finnar. Det finns inget man kan överdriva för verkligheten överträffar slltsom oftast dikten. Därav kallar vi honom för "Papa Saatana"

Papa Saatana har även ett pragmatiskt förhållande till svensk trafiklagstiftning, och följande utspelade sig när han återigen vart av med lappen men blåste iallfall förbi en fartkontroll i ungefär dubbla hastigheten vid Partille. Nånstans borta i Sävedalen får dom till slut stopp på honom och hans P1800, och börjar med att begära att få se körkortet. Varpå han svarar på sjungande finlandssvenska:  "Jamen, varför jagar ni mig ända härute för då? Det ligger ju redan på stationen!"


Kommentarer
Postat av: Peter Larsson

Hahaha! Skön kille! Jag har alltid sympatiserat men vårt grannland i öst. :-) Sicken pragmatiker.

Postat av: Jokern/ Woodridge

En gamal polare berättde för en massa år sedan, om en riktig raggar buse ifrån Dalarna.

Lokala polisen hade satt fast honom för någonting, som jag inte minns vad det var, så han var ute efter hämnd.



Han ringde polisen, och sa att det hänt en olycka, på en enslig väg långt ute i skogen.

Han hade då åkt ut i dit skogen, fällt ett träd rätt över vägen, åkte sedan tillbaka, och satte sig och väntade på polisen.



När polisen anlände, gick ut och frågade vart olyckan var, så svardae personen i fråga: -Det är jag som är olyckan!!!

Sedan fick polisen spö!!!

2008-12-25 @ 20:30:36
Postat av: Mårten

Hahaaa!

2008-12-25 @ 20:31:18
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Ingela

ag dessa underbara berättelser om riktiga Original.. Helt underbara.. hhaa

2008-12-31 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback