Seven

Med alla nya medel av kommunikation som uppstår i vår tid så finns det en pseudo-kommunikation som hängt med sen urminnes tider, kedjebrevet.

Nu upptäckte jag genom min vän
Christopher http://www.rssportalen.se/bloggen/?p=665
att inte ens bloggen gårt säker från denna infernaliska budkavle.

Å bättre upp, han riktar den till mig, mutter, mutter...
(hur faen får jag in snygga klickbara länkar til källan då? mummel, mummel...)

Sju ego grejer om mig? äuhm..

1. okej, liksom Chris har jag också nedsatt hörsel på ena örat, dock inte att jag märker det själv annat än när jag svarar i telefon med fel hand.

2. har nedsatt syn på vänster öga, och därmed dåligt djupseende, beroende på skallskada efter mc-olycka. 

3. Jag har en slags omvänd dyslexi, dvs jag läser och skriver i vansinnigt högt tempo, läsbarheten ligger på 400 ord i minuten, skrivmaskin runt 75 ord. 

4. Kommer jag inte på nåt

5. Är pinsamt allmänbildad, mycket beroende på punkt 3, har i stort sett bara lett till att ingen vill spela trivial pursuit med mig nånsin mer. 

6. har ett stort musikintresse som spänner från tidig hillbilly, blues, rockabilly i ena ändan, punk, goth och hardcore i andra , och däremellan spelmanspolskor med nyckeharpa och folk/trubardurvisor. Dock helt utan att kunna ta en enda ton på något existerande instrument själv. 

7. Känner mig som sveriges präktigaste skattebetalare varje gång jag tankar jänkebilens 100-liters tank och köper ett par paket Camel på vägen till systembolaget. 


Nästa någon!



  



 

Kommentarer
Postat av: Christopher

Just punkt 4 är svår ;)

Postat av: F

ok, jag provar gärna lite TP...men jag varnar dig; jag sitter inne med från början dyxlexi...elle va fan de heter ;)

2008-01-24 @ 00:34:42
URL: http://lae.blogg.se
Postat av: Mårten

Dyslexkt, dyflekt.. nån med jäkligt svart sinne för humor kom upp me det ordet...

2008-01-24 @ 00:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback