ska'ru se matchen eller?

Det pågår visst nåt EM i fotboll just nu vad jag kan  förstå. Men min omgivning har slutat fråga mig om jag skall se matchen ikväll, för jag har aldrig nån aning om vad det är för match dom menar. Eller ens vilken sport, en gång jag fick frågan trodde jag mig nästan veta vad det handlade om,  men jag tog visst fel på handboll och ishockey.

Jag har nån slags omvänd selektiv varseblivning, så fort det gäller fotboll och liknade , så blir det liksom bara blankt...

Jag kan läsa av hur en racermotor och chassisättning mår genom att titta på ett tidkort, skilja olika bränslen och matningssytem genom ljudet, en tiondels sekund i starten räcker för att veta om luftrycket måste justeras uppåt eller neråt, hålla ordning på kvaltider i en 32-bilars bracketstege men har ingen aning om hur offsideregeln fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback