En tripp mot Örebro (-kappbloggning:sept 2006)

det vankades 35-årskalas hos min gamle vän Christopher, som hade skickat ut inbjudnings-sms till bekantskapskretsen för att pejla intresset. Problemet var bara det att alla tackade ja.

Chris
http://www.rssportalen.se/bloggen/ är en gammal vän som under åren dragit in mig i mycket olika saker, som bland annat bloggning.... Men det är väl förhållandevis rumsrent , vilket kanske inte kan sägas om andra eskapader i det förflutna.

Jag och födelsedagsbarnets bror samt ett par ytterligare bekanta packade oss in i min bil som styrdes mot Örebro.

image278   image279

Det här börjar ju bra... och vi har inte ens kommit till Götene än...

image280


Ett trevligt inslag på vägen upp skedde i Laxå, hum, nu använde jag trevligt och Laxå i samma mening, kan inte hända för ofta.  Hursomhelst så var en massa andra större amerikanska bilar på väg dit och vi blev lite nyfikna vad som vart på gång. 

image281   image284

Det var Poker Road Run, en slags cruising och bilorientering som klubbarna runt Laxå, Kumla och Örebro arrangerar varje år, med stor fest som avslutning på kvällen därtill. Lät väldigt trevligt, men tyvärr hade vi inte tid att stanna, men jag köpte iallafall en T-Shirt.

Väl i Örebro, "Stigfinnarna" i bilen var till begränsad hjälp att hitta, trots att en del av dom till och med hade variit där förut, en del bristande lokalsinne kanske kan relateras till bild 1 och 2 ovan...   Men fram kom vi iallfall lagom till middan.   Chiligrytan smakade finfint. Sen vart det mingel i lägenheten, en hel del gamla bekanta numer utspridda över andra delar av landet dök ju upp, så det vart en del att "ta igen"  I övrigt en ganska lugn och trevlig tillställning, nåt utspillt glas och en obligatorisk däckning i fåtöljen var väl det enda noterbara .

Det blev inte så mycket vildare än så här.

image285


Tackar återigen Chris med familj för en mycket trevlig kväll i Örebro!


Söndagen ägnades åt lite sight-seeing i Örebro, en närmare titt på slottet stod på min lista, jag är ju torsk på gamla byggnader också.

image287

Kommentarer
Postat av: Lou Cigaro

Hur har din fredag varit än så länge? :}

Postat av: Mårten

Jotack, den är rätt lugn ikväll :)

2008-03-07 @ 22:21:27
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Christopher

Ha ha, där ser man vad man missar när man inte kikar in varje dag... Det får vi göra om :)

2008-03-08 @ 19:50:41
URL: http://www.rssportalen.se/bloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback