Ett litet driftstopp

Igår morse, i morgonkylan på motorvägen in mot Göteborg hade jag den yveksamma förnöjsamheten att ge något dussintal bilister något att tala om när de kom till jobbet.

Vad som hände var ett den undre kylarslangen i bilen fullständigt exploderade, och svepte in alla mina medtrafikanter i en tjock vit glykolblandad dimma. Det ryms ganska mycket kylmedium i en 400" Bigblock maskin.



Så här ser den lilla gynnaren ut, med stålarmeringen utstickandes genom hålet. Så kommer man till avdelningen "tips från coachen" i sådana här lägen. En hjälpsam själ nämnde att att han hade nog lite eltejp i bilen så du kan väl tejpa i hop den...

Ny slang beställd iallafall.  

Kommentarer
Postat av: Christian

Aha, var det dig vi kunde höra om på trafikrapporten? Bil med stopp på RV 40 riktning göteborg...



Med önskan om en god helg,

/Christian

2009-12-19 @ 18:32:41
Postat av: Mårten

näe det var jag oskyldig till :) jag kom av i kallebäck å linkade in den bakom Burger King

Postat av: Moppe-rejsarn

Coool vinterbil (!)(!)(!)



Jag skulle heller aldrig vilja bli sedd med en sån där ful universalslang i bilen.. ;-)

2009-12-19 @ 19:15:29
URL: http://motorcykelmannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback