Lawman Boss - på Sverigebesök!

De lika häftiga som egendomliga Lawman-Mustangerna under överinseende av Al Eckstrand skrev jag om här:
http://mustang-lawman.html

Nu dök den här bilden upp på Mustang Monthly som fick mig att titta två gånger, texten på tanken i bakgrunden fick mig att haja till.



Det visar sig att en av Ford mustang Lawman-vagnarna gjorde en blixtvisit i Sverige och uppvisningskörde på invigningen av Mantorp Park 1969 innan den fortsatte till sin destination i Tyskland!

Den har också en annourlunda dekor än vad bilder från senare tjänstgöringsperiod visar, med texten "American Commando racing team" på bakskärmen. Mycket underligt, och nyligen återfanns ju en av de sex bilarna som kom till Europa, kan det vara denna?

En annan intressant bild som dök upp var en av de asien-sända bilarna som kom att turnera runt flitigt, här visas den upp i Yokosuka för en grupp amerikanska soldater på konvalecens. Här syns de fälgar somär riktiga för denna specialare, medans Mustangen på Mantorp står på Cragar-SS fälgar.



Nån som har mer upplysningar om Lawman-Mussen på Mantorp hösten 1969 får gärna höra av sig.

Kommentarer
Postat av: mr perfekt

ja tycker det kvittar då det ej är gm eller ens mopar mvh skit på dej

2009-01-20 @ 00:54:46
Postat av: Jokern/ Woodridge

Appropå svaret ovan, vilka knäppskallar det finns.



OBS!!

Jag har inte någon Ford själv, och har alldrig haft det heller.

Mopar och GM, har, eller har jag ägt.

2009-01-20 @ 07:08:33
Postat av: Larsson

Dessutom att inte stå för sin åsikt...

Postat av: Kenta

Ser ut som dumskallen mikke från dalarna som inte klarar av att bete sig som folk..



Hursom helst, kul med ett för mig okänt stycke motorhistoria, vill gärna läsa mer om dessa.

2009-01-21 @ 07:40:05
Postat av: Daniel

I senaste numret (osäker) av bilsport classic har jag för mig att det fanns en bild på denna bil då den var på First-Go på Anderstorp 1969. Körde 13.2 tider har jag för mig att det stod också.

2009-01-22 @ 01:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback