OMG568 och trevliga trafikpolisers dag

Ja då var det dags återigen för att besiktiga följetången OMG568, historien som kanske får ännu en del, men detta kapitel höll på att gå galet redan från början.

Jag hade bokat tid vid 15:35 på mölndals station hade jag för mig, iallfall skrev jag det på minneslappen, kommer till Mölndal och knappar in numret, för att få se "Fel station, detta fordon är bokat i Aröd 15:35"

Ajsomkatten, in i bilen ut på vägen och mölndalsleden , nu gällde det att hinna till andra änden stan med 25 minuters passning, som annars kan gå vägen, men just nu pågär stora arbeten i Tingstadstunnlen, Götets mest berömda och korkade flaskhals.

Så jag står på vänsterfil hela vägen, blåser bland annat om en liten grå bil som går ut och börjar köra om den med. Tänker inte mer på den och ser den inte heller. Är bitvis över 120 när det är fritt i filen på den 70 begränsade mölndalsleden..   Nånstans i höjd med liseberg ser jag den lilla grå saaben i backspegeln igen, nu är den svår att missa för det blinkar blått i lampor, grill, vindrutan å på taket och överallt... 

Invinkad vid St sigfridsplan, polismannen kliver ut å tittar på mig ett tag, så jag får förekomma honom med lite fånigt säga "Nu undrar väl du varför jag hade så jäklans bråttom med en kärra med körförbud va?"  Kan nog inte bli mer retoriskt än så. 

det tyckte nog han med och nickade.  Förklarde att jag är på väg till bilprovningen, å vart på fel station, har tid på Aröd  om sådär 15 minuter så därför. 

Nu hade jag inga papper på att den skulle vara där just då, en han ringde och kollade, under tiden kollades kortet, som jag antog jag inte skulle få se mer av igen.  Sen komemr han tillbaka och tycker japp, det stämmer den skall besiktigas då. Och nu har du tur, för vi låg efter dig men kunde inte få någon hållbar mätning på den. 

Slutdiskuterat, iväg å besiktiga den här fort nu, du hinner nog, men inte riktigt lika fort som nyss, okej? 

det tackar vi för besiktnignen då? Jo...  lite pill igen, broms ligger på, men däremot inga bromsljus. sen lyckades besiktigaren få den att driva på neutralen, nåt jag inte begriper hur, för jag har provat och får inte till den gimmicken. 

Vad värre var, OMG568 är nu så van vid bilprovningshallar att den ville visst stanna kvar. den vägrade starta, och fick rullas ut av fyra man för hand, OMG568 väger fullastad sådär tre ton. 

Det visade sig att minuspolen på batteriet vibrerat loss så den inte laddat normalt, ganska fort fixat så hem kom den mot förmodan denna gången med. 







 

Kommentarer
Postat av: Bostic

Coolt att stå kvar och fota regnumret först, sedan springa till bilen och köra in!

Det hade jag också gjort!

Postat av: F

Alltså 'O My God 568' borde ju ha en egen blogg...eller åtminstone en egen kategori i svammelsurium ;)

Om jag varit dig idag så hade jag köpt..låt se, hmm ... tre lotter. Två av dem lär ha gett vinst ;)

2009-07-29 @ 22:53:44
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Peter Larsson

Jättespännande och roligt historia, om än lite bedrövlig. Men humor är ju en toppenvapen mot elände!



Jag vill ha mer historier om Oh My God!

2009-07-31 @ 08:48:40
URL: http://www.metica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback