Cars & planes

Varför blir det nästan alltid så lyckat snyggt när reklamnissarna totar ihop bilar med flygplan i fonden?

Hur som helst, denna Bentley har ju setts innan här:
http://bentley-fran-franay.html 
Och snart kommer det en mustig historia runt denna, som jag fått förstahand på, av en som var med i svängen , med denna Bentley, och en excentrisk fd officer i brittiska flottan, ett engelskt gods på landet, Roger Moore, Profumoskandalen och en stor dos sex, drugs and rock n'roll i sextiotalets engelska kulturvärld. Planet ser ut att vara en Waco WKS eller YKS.


Trettiotalsikonen Duesenberg, en model J med limousinekaross från Bohmann&Schwartz. 1929-37 byggdes totalt kanske 480 Duesenberg model J/SJ vagnar. chassiet kostade $9500, karossen oftast lika mycket eller mer. Så för runt $20000 hade man en komplett Duesy , eller så kunde man köpa 40 A-Ford roadsters istället. Planet är av nyare datum , legendariska Boeing B-17 Flying Fortress.  


Och på omslag, Teknikens värld 15/1963 med Ferrari 250GT och Superkubbe, snygga motiv, snygg förpackning, trevlig och allsidig läsning om teknik, när gick det åt pipan för Teknikens värld?


Ingen av dessa behöver nån närmare presentation, Mustang vid en Mustang.


Och franskt, Renault Floride med en Caravelle i bakgrunden som får ett "nosejob"


Volvo 1953 med maroonröd PV444 och en av SAS DC-3:or, troligtvis är det Skjalm Viking som står där.


Eller kanske inte alltid rätt, Bedford Midi 1989 passar knappt i någon miljö...  

 

Kommentarer
Postat av: F

"Tur" att det är så mörkt på den sista bilden så att Hawker'n slipper skämmas ;)

Hawker = BAe 125, eller som man sa förr; HS.125.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback