Bubbel på kajen

Onsdagsträffen i Göteborg vid maritima centret hade denna kväll Volkswagen som huvudtema. Mestadels bubblor såklart, Volkswagens långkörare till småbil, men även en hel del av den vackra Karmann Ghia-modellen dök också upp. 

Bubblor till vänster, Karmann Ghias i både modifierat och originalskick. Tidiga bubbel-cabbar är sällsynta. Dessa byggdes åt Volkswagen på denna tid av både Hebmüller och Karmann, denna 51:a är en Karmann cabriolet. Nästa cabriolet är från 1972.  
   
   
Sveriges svar på Folka-bubbla, SAAB 92 från 1950. Foplksportbilar kan man nog kalla MG:s vagnar, populära och enkelt byggda med human prislapp blev dom otroligt populära. Den gröna är en TF från 154, en modell som var en snabblösning att tillhanda innan MG A som närsta modell i raden är, MG A hade premiär 1955 och blev en ännu större succé med över 100 000 byggda fram till 1962. Modernare britt och desto ovanligare Ginetta G33 från 1992, mindre än 100 byggdes av denna. 

Räddningstjänsten Stor-Göteborg kom ner och visade sin Volvo brandbil från 1937.


Lite mer brandbilsrött, Cadillac De Ville 1970 och Ford Galaxie 1967. Fin och fräsch Chevrolet Camaro av första årsmodellen 1967 och ännu en full-size cab i rött, Chevrolet Impala 1960.
   
   
Lite av de äldre gästande på kajen, Buick från 1940 och lite hotrods, frän Ford 37:a och mer klassisk Ford 32:a. En av de mer extrema vagnarna denna kväll som drog till sig mycket blickar, Ford Mustang mach 1 från 1969 med 428" Cobra jet motor, i ett extremt skick dessutom.

Ovanlig engelsman , Riley 4/68 från 1959.


Så rundar vi av med Andreas 190cm plus,som visar att han inte har några problem alls att tråckla in sig i sin knappt meterhöga Lotus Europa.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback