ett försök efter Ka-Blammet

Ja, som sagt, en liten åskknall ställer till det. Jag kommer inte åt så mycket mer än det jag hade back-up på, resten av arkiven på min vändstekta hårddisk är jag inte så orolig för, information brukar klara sig intakt men när alla rutiner och system för att hämta desamma har lagt näsa i vädret så är det meckigt att komma åt. Och tidsödande, och bökigt. Mest bökigt är en reservdator som inte har de rutiner, program och sökvägar jag har för att kunna göra nånting som helst vettigt med allt jox som jag har lagrat.

Jag kan tömma en kamera på bilder, men jag kan inte redigera elelr ordna dom, Jag kan komma åt bilder och filer på back-upen men inte söka specifikt efter nåt.  Och så vidare. 

Vi kör en bildkavalkad igen, nu är det septemer så vi går tillbaks i tiden runt första september en vända. 


2010, 1:a september, katten Devana lapar i sig lite sensommarsol.


2009, morgonfika på Dansered.



2008, en måndag å halvkulen träff på Nääs, skrevs om här:
naas-mot-hosten.html


2007 och morgondimma sveper in R40 vod Bollebygd


2006 vad det ju valår också, Folkpartiet rullade in i Mölnlycke med en jättelik Londondubbeldäckare som mobil valstuga.



2005, fika på dansered med långväga gäster, ett gäng vänner från Danmark och Tyskland på plats i septembersolen.


2004, lackat så fint, så slätt, ett kanonresultat, perf... vafan kom den där ifrån????


Förste september 2003, måndagsträff på Nääs, det gamla stället.
 

2002, Lars höststädar sin fina Jaguar S-type i Landvetter.


2001, Peter lantz kör test n'tune repa med sin Top Fuel på Viared.


Första september 2000, arbetsdagens slut vid Ekuddens herrgård och batteritjall på både Jimmys Cheva van och min Valiant samtidigt. Anders kommer förbi och assisterar snällt med Chevrolet Bel Air 60:an


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback