Som hittat på nätet

För ett tag sen så bläddrade jag igeom massa intressanta bilder på militärfordon på ett forum och i mängden dök denna bilden upp som kändes bekant.



Så bläddrade jag vidare, men gick tillbaks och tyckte det här måste jag dubbelkolla för det ser ju ut som... 

Jomen visst är det.  Denna bilden tog jag i Frihamnen Göteborg sommaren 2004 och är Tomas Terrängs GAZ-46 MAV, en amphibiebil från ryska armén. 
 

Den övre bilden hänvisas källan till en bok, och det kan mycket väl stämma, men någon har lagt ner oerhört mycket arbete på att photoshoppa om den till nästan oigenkännlighet, men visa detaljer kvarstår som skvallrar om att det just samma bild.

Jag ser emellanåt mina bilder valsa runt på nätet här och var, och tycker det kan vara lite kul, och själv är man inte helt oskyldig till att knycka bilder här och var, men det här kamouflerandet var ett kapitel utöver det vanliga.

Kommentarer
Postat av: svensson

Som du antyder: internet ger och internet tar...

Postat av: Danielkl.com

=)

2011-03-08 @ 13:33:33
URL: http://danielkl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback