Streets of Moscow - wagons

1959, en Ford Country sedan och en rad spårvagnar.  Till vänster i bild skymtas en Ford av 1958 års modell. 
 
Ford Country sedan 1961 som ser lite ruffig ut. 
 
Chevrolet Parkwood 1961, fortfarande med amerikanska plåtar kanske i väntan på diplomatskyltar.
 
En mycket ovanlig kombi som hittat till Sovjet, Mercury Villager byggdes i blott 3880 exemplar 1966. 
 
En snikmodell, "plain Jane" som dom kallas, sparsamt med krom och utrustning, svarta däck och små kapslar. 9690 sådana här Plymouth Fury I wagons gjordes 1966 och denna tillhörde Ungerska ambassaden i Moskva. Så gjorde troligen även Skodan i bakgrunden.
 
En Stor och rymlig Chevrolet Beil Air wagon 1967,  denna var privatägd och tillhörde ingen mindre än testpiloten Vladimir Sergejivich Iljushin, även som till flygplanskonstruktören Sergei Iljushin.
 
Mercury Colony Park var bland de största kombibilarna man kunde köpa 1969
 
Buick Estate wagon 1979
 
Lite mer modest Dodge Aspen wagon 1977,  tillhörande amerikanska ambassaden.
 
Dodge Aspen 1980

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback