Fury i snön

Plymouth årgång 1961 är inte nån särskilt vanlig modell här, aldrig rönt nån större popularitet med sitt lätt egendomliga utseende.  Så det är ganska sällsynta grejer det här. Fury convertible byggdes i 6948 exemplar och en av dom anlände hit nyligen.


Skicket lämnar mycket övrigt att önska om man säger så, den här bilen är vad som kallas komplett objekt, fast borde istället kallas komplett vrak.  Men hur som helst så är en Fury 61:a till på ingående och det föranleder iallfall mig att tro att denna skall användas som reservdelsbil istället.


Kommentarer
Postat av: Larsson

Jag tycker denna modell är snygg!

Postat av: Mårten

jag gillar också 61:orna :)

Fury cab har jag däremot inte sett många av, denna, och en i Seattle för sådär 15 år sen...

2010-03-06 @ 19:20:21
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som en mäklare skulle sagt: ett unikt objekt för den händige

2010-03-06 @ 21:17:09
Postat av: steve wannberg

Tycker dom är görsköna i modellen, läckert kurviga m.m

En kompis i trollhättan i början av 80-talet hade en phoenix -61...också helt otroliga modeller, inte direkt snygga, men riktiga nackvridare tycker jag...

2010-03-06 @ 22:56:23
URL: http://biltokig.blogspot.com/
Postat av: svensson

Tidiga 60-tals-Chrysler, ack ja... "Clean Look" gällde i övriga Detroit men Chrysler tog ut svängarna.



Som den röda Valiant '60 min morfar hade: samma sväng och utbroderingar, kinesögon och "dasslock" på bakluckan...



Det funkar ändå, det var metod i galenskapen.

Postat av: Gubben

Inte helt fel, inte alls!

2010-03-08 @ 18:06:26
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: The StarChief

Ser redan färdigcustad ut.

Den har i alla fall ww Tires.

2010-03-10 @ 12:38:02
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: UF

stilig rishög! fast den står i skrivandes stund på våra uppfart och jag hoppas innerligt att gubbfan ser till att ta på sig nya kostymen och fixa skiten så man får glida lite till sommaren. lycka till GF!

2010-03-20 @ 21:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback