oamerikanskt inkommet från amerika

En liten titt på vad som kommit in på terminalen den senaste tiden.

Något som återkommer till vårt land i ganska stor mängd är Volvo P1800, eller rättare sagt 1800S, och här ser man ltie trendskifte, för ett par år sen låg tyngdpunkte på de seanre 1800E och sportkombin ES, den senare byggdes bara i styvt 8000 exemplar och man misstänker dom börjar ta slut därborta.  nu är det mer "mittmodeller" 1963-66 1800S som kommer in, som dessa två vita som är från 1965.
Senast kom den här prydliga vita in.


Och lite tidigare i Mars den här i behov av lite vård och fix.


Och en liten fripassagerare hade kommit med också.


Porsche 356 blev en populär bil i USA, denna är en 64:a och en 356SC, vilket står för att den har den åtråvärda 91-hästarsmotorn, samma år hade 911 premiärn men 356 kom att byggas ända fram till september 1965, men man slutade ändå inte helt, för viss produktion kom att fortgå ända in i 1966.  


Och en Morgan, av okänd årgång, dom har ju sett likadana ut sen Eisenhower svor presidenteden.


Och betydligt moderna sport, från en helt annan del av världen fast den har ju också levt i USA ett bra tag, tuffa Nissan 350Z säljs ju även här även om man inte ser så många av dom. Så därför kan det kanske vara enklare att hitta en i Kalifornien till ett bra pris med, denna är av 2004 års modell.


Och len del skall ut ur landet, denna Brabham BT30 är en legendarisk Formel 3-bil, två sådana här körde i F3-serien för Menner-stallet under sent 60-tal och de tidiga åren på 70-talet, nya ägaren i USA har den andra bilen också.


Marcos är speciella bilar och en väldigt ovanlig sådan kom ju in förra året som skrevs om här:
http://2010/may/nygammal-blandning.html. Nu har samma ägare nosat upp en 1800GT från 1966. Dessa fick inledningsvis motorn från Volvo 1800S som sen kom att bytas ut mot diverse olika Ford-diton. Bärande chassi i trä fock hänga kvar till 1969.


Inte bara gamla Porsches hittar hit från USA, här är en knappt två år gammal 911 Targa4 som inhandlats och undergått lite väss och modifieringar inan den tagits hit. Ebn så här ny bil innebär rätt mycket avgifter och extra krångel att få hit, men då prisskillnaden är ungegär halva priset där gentemot här så har man ändå sparat en hel del på att göra sig besväret.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback