Från bakluckan - Citroën

Solhat och shoppingbag i BX st.Tropez
 
Levande last i AMI6 break
 
AMI8 Service van, praktisk liten skåpbil.
 
DS break rymmer ett helt barnkalas
 
GSA break 1981 med tillhörande popband.
 
LNA var egentligen en Peugeot 104 med utbytta emblem.
 
Likaså är Citroën C1 en annan badge engineering produkt, en Toyota Aygo i fransk kostym. Bagageutrymmet fylls ganska fort i denna.
 
Rejälare lastutrymme är det då i XM break.
 
Och ändå mer i föregånagren till den moderna kombibilen, B11 Commerciale från 1938 med riktig lastlucka bak och flyttbara säten.
 
 

En överraskande vals.

Violinsten Andre Rieu fick ett telefonsamtal, en man propsade på att just han skulle spela en vals han hade komponerat men aldrig visat upp för någon.  Det mottogs med viss skepsis tills han fick höra vem det var som hade komponerat den, för det var ingen mindre än...  
Denna walesiska skådespelare hade även studerat musik samtidigt som han började sin karriär inom teatern för sådär 50 år sen , innan han blev en av världens mest välkända och berömda skådespelare. 

En liten biltransport

Små bilar tar inte så mycket plats, och Kleinschnittger var i minsta laget.  Denna mikrobil gjordes mellan 1950 och 1957.  Karossen var i aluminium och och motorn på 125cc drev på framhjulen. Knappt 3000 Kleinschnittger kom att tillverkas i fabriken i Arnsberg, Nordrhein-Westfalen.

Öppna importbilar

Sommarsäsongen är i faggorna och naturligtvis kommer det in en hel del cabrioleter lagom till dess. 
 
Denna Pontiac Catalina convertible från 1960 kom in i november. Detta år fanns cabben i Catalinamodellen och den lyxiga Bonneville. 17162 stycken köpare valde en Catalina cab och det var ett par stycken fler än de som ville ha den dyrare Bonnevillen. 
 
Ford Mustang 1965, ständigt populär modell.
 
En lite större Ford, men också mycket populär modell i vårt land, Galaxie Skyliner 1959, plåtcab allmänt kallad.
 
En desto ovanligare cabriolet, Valiant Signet från 1963. Ett litet antal öppna Valianter såldes här nya, och de är inte så vanliga att se i USA heller. Trevlig modell i trevligt skick
 
Ford Thunderbird 1966. Sista året Thunderbirden fanns som cabriolet ville bara 5049 köpare ha en sådan.
 
Buick Electra 225 1967.
 
Oldsmobile Cutlass cabriolet från 1971 väntar på att lossas ur containern.
 
Och en Cutlass S cabriolet från 1969.
 
En annan ovanlig cabriolet som hittat hit, Mercury Monterey 1957. Ingen dussinbil med blott 5003 exemplar gjorda.

Streets of Moscow - early cars

En ovanlig bil på flera sätt, en 1942 års Cadillac series 61, någonstans i Moskva. Troligen har den kommit med i lend-leaseavtalet med krigsmateriel under tidigare delen av andra världskriget.
 
En annan 42:a, en Chevrolet Fleetmaster sedan.
 
Buick Special 1946, en ovanlig modell det också. Det gjordes bara 1649 Special four dorr sedans av denna årgång, och den här är dessutom förlängd.
 
Plymouth Special De Luxe 1946
 
Dodge från 1948 parkerad brevid en Volga.
 
Buick Special Jetback coupe, en annan ovanlig modell som hamnat i Sovjet på underliga vägar.
 
Dodge Meadowbrook sedan 1950
 
Chrysler av årsmodell 1953 som grillen modifierad med bitar från en Chaika.
 
Studebaker Commander från 1951 påen lerig väg någonstans i Sovjet.
 
Och så här ser samma Studebaker ut idag.