Pyromaner är vi allihopa

Nu känns det som den första vårdagen, solen skiner!
 
När våren kommer på allvar så händer det nåt i skallen på folk, det skall luntas! Jajemen, nu vaknar pyromanen som finns i oss alla. det skall eldas rishögar, virke, gräsmattor, slänter och rabatter. 

Bilvrak däremot är inte så säsongsbetonade, dom brukar fatta eld lite när som helst häromkring. 

Samma sak varje år, och inom en vecka kommer tomterna häruppe att se ut som nån afrikansk sönderbränd savann, minus zebrorna.  Finns ingen hejd på pyromanin, om det är för blött i gräset så kan ju en dunk fotogen hjälpa till på traven,och hjälper inte det så kan man ju tömma en till. 

Allt som kan brinna skall eldas upp, kan inte tänka mig att min granne skulle komma på att sätta eld på en blöt presenning vid någon annan tid på året en just de första dagarna i april...  *stänger fönstret!* 




 

Kommentarer
Postat av: Christopher

Är han också en sån som dricker hembränt rätt ur dunken? Då skulle inte jag sova lugnt i alla fall :)

Postat av: Mårten

Han e finne... Han har ett motto som han uttryckte
"Jobba, måste man göra, men man får inte glömma att ibland så måste man supa sig full också!"

direkt ur dunk dricker vi bara norr om Säffle :-)

2006-04-07 @ 11:18:19
URL: http://svammelsurium.blogg.se
Postat av: Christopher

Med såna enkla motton i livet förstår jag inte varför finnar verkar så svårmodiga :)

2006-04-07 @ 13:24:48
URL: http://rssportalen.blogg.se
Postat av: Mårten

det handlar nog om image.... :-)

2006-04-08 @ 11:11:05
URL: http://svammelsurium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback