En blöt kväll på Viared (-kappbloggning: juni-07)

Regnperioden fortsätter, denna fredag var det riktigt soligt och fint, så jag styrde upp mot viaredssträckan utanför Borås för att delta på Blackrace där. Ville få en tid på Stor-plyman för att se hur förgasarinställningar verkar och vad som skulle behöva finjusteras. Köra tidkortsracing är ett kanontillfälle för sådant, så man faktiskt kan utläsa rätt mycket "mellan raderna" på tidkorten. 
500 meter innan Viaredsavfarten så öppnar sig himlen, det vräker ner... nåt infernaliskt... Och upphör lika tvärt som det började och solen tittar fram igen. Lite eftersläntrande smådugg kommer in över oss istället. 

Tommy, noggrann och nitisk besiktningsman i Borås checkar in mig och bilen, och ett kort en i publiken påpassligt tog av mig när vi väntade på att nästa regnskur skulle dra sig vidare. Racing är oftast mer väntan än action.
image853  image854

Men efter ett tag var väntan över och det kunde köras resten av kvällen,. 

image857
Peter Lundgren och Tomas Bernardsson  I Plymouth Duster respektive Chevrolet Corvette ger järnet. Det gäller ju att hinna köra så mycket som möjligt innen det börjar regna igen, vi är ju ändå i Borås... 

Chevrolet Nova och en Volvo stod för en hel del av rökshown på Viared också.
image858 image859

Och så även Pierre med sin fina Dodge Coronet, det luktar sommar...
image860


 

Kommentarer
Postat av: Ms Chevelle

Kanske en dum fråga, men man lär sig aldrig om man inte frågar :D jag har faktiskt ingen koll. Vad är skillnaden mellan Blackrace och den typ av race som vi kör?

Postat av: Mårten

Blackrace kör vi utan vinnarindikering, resultat och tider publiceras dock, ingen vinner men nån kan ju alltid råka få "bästa tid" :P
Blackrace är också ett samarbetsprojekt mellan ungdomar, kommun och polis i första hand.
www.blacrace.nu

2008-04-16 @ 21:54:14
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Ms Chevelle

Ok, då hänger jag med lite mer. Är det ofta dessa tävlingar?
länken funkade inte...
Det lät jätte bra med samarbetsprojektet, sånt behövs.

Är det ok om jag länkar dig på min sida?

2008-04-16 @ 22:09:58
URL: http://blogg.passagen.se/mschevelle/
Postat av: Mårten

Jovisst får du det :)
pröva www.blackrace.nu , skrev enna fel..
det körs på flera orter i Sverige, vi började med det 2002 i Göteborg och sen har det spridit sig. rätt mycket körningar blir det

2008-04-16 @ 22:24:13
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Ms Chevelle

Tack för länken, nu funkade den. Lät jätte bra måste jag säga. Ska läsa lite mer noggrant.
Och länk kommer troligen under morgon dagen. :D

2008-04-16 @ 22:46:22
URL: http://blogg.passagen.se/mschevelle/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback