We're not in Kansas anymore...

Lite från importsvängen igen, från Kansas kommer denna Ford Fairlane Town sedan årgång 1956, slitet bruksskick kan man kanske säga, ruffig, men fullt körbar. Skall nu acklimatisera sig i sin nya miljö. Ford sålde rätt bra i Sverige på den tiden De flesta här var just såna här fyrdörrars sedaner, totalt byggde Ford nästan en halv miljon dylika fördelat på tre modellserier,och totalt hela 1392847 personbilar. 1411 av dom såldes i Sverige.



Betydligt mindre använd var denna Cadillac de Ville från 1960. Sådana här orörda bilar attraherar mig och granskning följde. 14000 miles på mätaren, och inga mer spår av "fix" än en ommålad yta på dörrens innerfals, och en skruv som såg lite för ny ut. fantastisk bil som enligt uppgift har Hoting som slutdestination.



Lite customs, pimpad Cadillac 68:a med lowriderhydrauler, scallops, söklyktor och annat jox som en , hum ,taklucka. 
Diverse olika lila nyanser,och caddy 57 kapsla.  Ball bil, men samtidigt rätt smaklös. Cheva 58:a cabbe med klassiska '59 Cadillac baklysen, sänkt fram, rätt mycket sista natten med gänget känsla på en vagn. riktigt fräsh vagn som dessutom begåvats med en uppsättning navkapslar gjorda enkom för denna bilen .
 

Hur är då importläget idag när alla förfasar sig över finanskriser, konkurser, ränteklägen och allt elände, Jo, det har märkts av en nedgång men på det hela taget så verkar lågkonjukturen gå raggarna fullständigt förbi.

Kommentarer
Postat av: Peter Larsson

Frågan är om det enbart är raggare som importerar numera?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback