datorstrulets uppdatering

Tja, vad är det som händer , ja det undrar jag med. Började nya åter med ny bil och ny dator. Bilen funkar datorn funkar, fast på sitt eget sätt.  Nu väntar omistallering av operativsystem då Jag inte kommer överens med Vista. Eller rättare sagt så komemr Vista inte överens med mitt ordningssinne.  Nåt har gått fel och datorn vägrar installera nya rutiner, så imorrn försöker vi igen. 

Vidare, jag är nöjd med själva datorn, men inte allt annat runt den. Köpte ett komplett paket där jag fick börja med att lämna tillbaks skärmen, för den var färgblind. och text i annat än svart var helt oläsligt.  Mer fick jag med tangentbord och mus, det är ju bra, men en mus med kula har jag inte sett på flera år. SAmma gäller tangentbordet, det är välbekant för mig, för exakt sånt tangentbord hade vi på IBM-datorer när man körde Windows 3.x för snart 20 år sen, skillnaden är att nu är det svart, och är så klent att det går att böja...

Som tur är har jag ett gäng möss och ett multifunktionsbord inköpt på biltema för 179 spänn.  Poängen är att om jag beställer ett paket från en etablerad leverantör tycker jag att jag år 2010 bör kunna förvänta mig  något högre standard än vad jag kan hitta på Biltema. 

Uselt är vad det är, och deras egen support höll med mig om detta.

Därför har det vart kort om uppdateringar här för tillfället, det är dels snårigt för mig att söka i min egna arkiv, redigera bilder samt kordinera och katalogisera desamma.  Allt tar tre gånger så lång tid, minst. Vad är dessa fantastiska förbättringar som Vista skulle innebära? Hohoo, ser er inte , var är ni?

Så länge en bild på nånting fullständigt analogt, när knackade nån skrivmaskin sist förresten?? kom på att det var många år sen för egen del.



Denna gedigna skrivmaskin daterar sig från 1957 och den skarpsynte kan se att det står Alpina på den.  Kan det ha något samband med... Såklart det har, de berömda BMW-trimmarna Alpina började just med kontorsmaterial innan de började trimma BMW, som de är världsberömda på idag.





Kommentarer
Postat av: Summerwheels

Ja du visst var det bättre förr!!

Peter Englund satte igång funderingarna på mig kring detta häromdagen. Kommer du kanske ihåg "Kompis". En ericssonmaskin med svart skärm och gröna tecken?

"Det var länge sen jag.." var det inte så Östen W. sjöng en gång i tiden!

Lycka till med det fortsatta datorarbetet!!

Saknar dig ju...

2010-01-11 @ 22:42:52
Postat av: Larsson

Tack - då är jag inte ensam...

2010-01-12 @ 06:20:54
Postat av: svensson

Jag har en skrivmaskin stående i köket. Jag knackar på den när jag vill köra lite alternativa projekt, sådant som inte är "på riktigt". Grönbete för idog datorhackare alltså.

Postat av: Red

Du verkar i alla fall ha tålamod med datamskinen - själv ringer jag sonen vid minsta pip...

2010-01-12 @ 18:01:25
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: Jokern/ Woodridge

Grrrrrr....datorstrul vill man inte ha, där är man helt rökt.

Tur man har en brorsa som är fena på det.



Appropå Alpina, snacka om , snacka om byte av inriktning.

Undrar varför dom började trimma BMW, tyckte dom kanske att den gick lite knackigt, he he he.

2010-01-13 @ 18:30:53
Postat av: Mårten

det var grabben i familjeföretaget som började med det som en sidoverksamhet, och sen gick det , ja som det gick

2010-01-13 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback