Tysk triss och annat nytt
Porsche Cayenne Turbo, Porsche Cayman och en Mercedes G500.
Mercedes G-wagen har sett i princip likadan ut sedan 70-talet, främst gjordes den för militärt bruk. 1979 kom den civila versionen som tillverkas framgångsrikt än idag, produktionen sker hos Steyr-Puch i Graz, Österrike. Denna G500 är från 2002.
Cayman S från 2009, intagen från Illinois.
Driftingbil, från Japan via USA där tävlingsformen eller vad man nu skall kalla det också är stor, en Nissan 200SX/Silvia, denna är av generation "S15" och mycket populär som driftingobjekt.
Det är inte så tossigt som det låter att importera en SAAB från Kalifornien. 900 Turbo cabriolet såldes mycket sparsamt på hemmaplan, de flesta var avsedda för export. Dessa byggdes förresten inte ens i Sverige utan alla SAAB -cabbar till och med förra årets modell gjordes i Finland hos Valmet, den här är från 1988.
En annan Europé som såldes mycket av i USA var Jaguar E-type, denna serie 1 roadster från 1964 anlände i maj och skicket är inte annat än utsökt.
En titt under huven visar Jaguars vackra XK-motor och att ribban har varit hög vid renoveringen.
En annan bil som exporterades i stor skala fast av helt andra orsaker än marknadsmässiga, Jeeps, detta är dock ingen Willys utan en Ford GPW som är i stort sett samma bil sånär som på detaljer. Årgång 1942.
Hudson från 1939 tillhör definitivt inte till vanligheterna, denna bil kan betecknas som bruuksskick. Lamporna har vid nån tidpunkt blivit utbytta, Hudsons 39:or hade speciella lätt elliptiska lyktor som följde skärmens form. När det varit dags att byta sealed-beam insatsen har det kanske inte funnits att få tag i så ett par Ford (?)-lampor har fått duga.
Och några trevliga och itne helt vanliga Oldsmobiles har rullat in i landet med, tuff fastback från 1946 i patinerat skick.
coupe från 1954, en inte så särskilt vanlig årgång i Sverige.
Och en 88 Holiday coupe från 1956 väntar på att lossas ur sin container. Ovanför skymtar en Corvette från 1959.
Mercedes G-wagen har sett i princip likadan ut sedan 70-talet, främst gjordes den för militärt bruk. 1979 kom den civila versionen som tillverkas framgångsrikt än idag, produktionen sker hos Steyr-Puch i Graz, Österrike. Denna G500 är från 2002.
Cayman S från 2009, intagen från Illinois.
Driftingbil, från Japan via USA där tävlingsformen eller vad man nu skall kalla det också är stor, en Nissan 200SX/Silvia, denna är av generation "S15" och mycket populär som driftingobjekt.
Det är inte så tossigt som det låter att importera en SAAB från Kalifornien. 900 Turbo cabriolet såldes mycket sparsamt på hemmaplan, de flesta var avsedda för export. Dessa byggdes förresten inte ens i Sverige utan alla SAAB -cabbar till och med förra årets modell gjordes i Finland hos Valmet, den här är från 1988.
En annan Europé som såldes mycket av i USA var Jaguar E-type, denna serie 1 roadster från 1964 anlände i maj och skicket är inte annat än utsökt.
En titt under huven visar Jaguars vackra XK-motor och att ribban har varit hög vid renoveringen.
En annan bil som exporterades i stor skala fast av helt andra orsaker än marknadsmässiga, Jeeps, detta är dock ingen Willys utan en Ford GPW som är i stort sett samma bil sånär som på detaljer. Årgång 1942.
Hudson från 1939 tillhör definitivt inte till vanligheterna, denna bil kan betecknas som bruuksskick. Lamporna har vid nån tidpunkt blivit utbytta, Hudsons 39:or hade speciella lätt elliptiska lyktor som följde skärmens form. När det varit dags att byta sealed-beam insatsen har det kanske inte funnits att få tag i så ett par Ford (?)-lampor har fått duga.
Och några trevliga och itne helt vanliga Oldsmobiles har rullat in i landet med, tuff fastback från 1946 i patinerat skick.
coupe från 1954, en inte så särskilt vanlig årgång i Sverige.
Och en 88 Holiday coupe från 1956 väntar på att lossas ur sin container. Ovanför skymtar en Corvette från 1959.
Kommentarer
Trackback