Smygpremiär med snålblåst, kajen 2011
Kajträffarna i Göteborg brukar i regel rulla igång i mitten av Juni, i år var det dags redan sista onsdagen i maj månad.
Soligt men med vindbyar på uppemot 20 sekundmeter ledde dock till ganska tunn uppslutning denna preimärkväll.
Cadillac Seville från 1985 med den kaross som kallas "bustleback" som de såg ut åren 1980-85. Råder delade meningar om det estestiska med det egendomligt sluttabnde bakpartiet, men jag gillar den skarpt iallfall. Dels för att den inspireradfes av Hoopers "Empress" karosser http://hooper-empress-years.html och dels för att jag är antagligen en av få i Sverige som kan säga att jag har kul barndomsminnen med just en sådan här.
Entusiast som trotsat blåsten med en öppen lite MG PB Midget från 1936, brevid står Fritjofs Jaguar mk II, Ford cabriolet 32:an som ofta rullar på sommaren fick stanna hemma till fördel för en engelsk saloon mer lämpad för vädret denna onsdag.
En annan öppen vagn av tuffare snitt, den ovanliga Renault Sport Spider. Denna extrema modell byggdes bara i runt 1600 exemplar mellan 1996 och 1999. De byggdes dessutom itne av Renault som sådant utan ett dotterbolag som hette just Renault Sport.
Opel Kapitän i mycket fint skick var först på plats.
Och ett par tyskar till på kajen som är släkt med varandra, Karmann Ghia, Porsche 911 och närmast en Porsche 928
Soligt men med vindbyar på uppemot 20 sekundmeter ledde dock till ganska tunn uppslutning denna preimärkväll.
Cadillac Seville från 1985 med den kaross som kallas "bustleback" som de såg ut åren 1980-85. Råder delade meningar om det estestiska med det egendomligt sluttabnde bakpartiet, men jag gillar den skarpt iallfall. Dels för att den inspireradfes av Hoopers "Empress" karosser http://hooper-empress-years.html och dels för att jag är antagligen en av få i Sverige som kan säga att jag har kul barndomsminnen med just en sådan här.
Entusiast som trotsat blåsten med en öppen lite MG PB Midget från 1936, brevid står Fritjofs Jaguar mk II, Ford cabriolet 32:an som ofta rullar på sommaren fick stanna hemma till fördel för en engelsk saloon mer lämpad för vädret denna onsdag.
En annan öppen vagn av tuffare snitt, den ovanliga Renault Sport Spider. Denna extrema modell byggdes bara i runt 1600 exemplar mellan 1996 och 1999. De byggdes dessutom itne av Renault som sådant utan ett dotterbolag som hette just Renault Sport.
Opel Kapitän i mycket fint skick var först på plats.
Och ett par tyskar till på kajen som är släkt med varandra, Karmann Ghia, Porsche 911 och närmast en Porsche 928
Kommentarer
Postat av: svensson
Bustleback: djärvt och annorlunda. Funkar det på Daimler Limousine, varför inte på en Cadillac?
Trackback