rödtjut på nordtrafik

Regn och rusk på Hisingen idag, och i rotblötan stod dessa två trevliga vagnar och glänste. En entusiast har köpt hem två väldigt röda Mopars i kanonskick, en toppfin äkta Charger R/T från 1968 och en bil som är betydligt mer sällsynt än man kan tro, för det är ingen vanlig Plymouth Cuda, utan en Barracuda Gran Coupe convertible från 1970. Jag har sett en til som rullade i stan för 15 år sen men då fattade ingen vilken raritet det är för det såldes bara 576 stycken totalt, 1970 var enda året Cuda/Barracuda med den här karossen fanns som cab. Charger R/T med 440" Magnum-motorn finns ingen specifik uppgift på men det gjordes 96100 Chargers 1968, denna R/T var med några frågetecken en näst intill perfekt originalrenovering.                     
          
  



Och sen kom den glade ägaren med en bekant för att hämta hem dom, här backar dessa  två fina bilar ut för att rulla hemåt för egen maskin de 45 milen till Stockholm!

Den bisarra och magnifika Imperial fristående framlyktor och fritt hängade baklampor under fenorna är en bil man kan studera detaljer på hur länge som helst, detta är en Crown hardtop sedan som var Imperials "volymmodell" med 4769 byggda.


I Amerika fåren bil som lösts in efter en olycka inte under några omständigheter komma ut på vägen igen, men det går bra att köpa loss dom för att exportera, då på ett speciellt reg-papper som kallas "salvage-title" Här en nyanländ Volvo C70 som har fått ont i plåten  


Och här är en som skall åt andra hållet, ytterligare en av de sällsynta Buick Skylark av 1954 års modell som nu skall försvinna från Sverige, snyft.


Den förra som åkte iväg skrevs om här: http://buick-i-retur.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback