Höstbilder från terminalen
Den fina Studebakern som skrevs om här: mer-fran-57-58-59.html står kvar, nu vackert draperad av svenska höstlöv.
och så har den fått lite sällskap också. Pontiac 1956, Buick 1955 och en cadillac från 1960.
Cadillac De Ville från 1960, en ganska fin bil som dock har punktering.
Buick Century från 1955 är en lite speciell modell, Buick var först med att lansera en fyrdörrars hardtopkaross, och då bara i serierna Special och Century. Alla andra lanserade detta först året efter. 55088 sådana här Century Riviera Hardtop sedaner såldes 1955 och hela 66409 i den lägre Special-serien.
Pontiacen är en Chieftain 860 Special sedan från 1956, Chieftain fanns i två urtförande, 860 som var basmodell, och 870 "De Luxe" varianten. Små detaljer skiljer dom åt och ungefär 100 dollar på prislappen. En Chieftain 860 sedan kostade 2294 dollar som ny, och V8 var standard i alla Pontiacs. 1956 var sista året dessa kom med sina karakteristiska "Silver streaks"
Så har det kommit in en annan lite annorlunda modell, Chevrolet 1958 coupéer finns det gott om, men det brukar oftast vara toppmodellen Impala som syns. Här är däremot en vanlig Bel Air coupé , och det är ganska ovanligt att se en sådan idag.
och så har den fått lite sällskap också. Pontiac 1956, Buick 1955 och en cadillac från 1960.
Cadillac De Ville från 1960, en ganska fin bil som dock har punktering.
Buick Century från 1955 är en lite speciell modell, Buick var först med att lansera en fyrdörrars hardtopkaross, och då bara i serierna Special och Century. Alla andra lanserade detta först året efter. 55088 sådana här Century Riviera Hardtop sedaner såldes 1955 och hela 66409 i den lägre Special-serien.
Pontiacen är en Chieftain 860 Special sedan från 1956, Chieftain fanns i två urtförande, 860 som var basmodell, och 870 "De Luxe" varianten. Små detaljer skiljer dom åt och ungefär 100 dollar på prislappen. En Chieftain 860 sedan kostade 2294 dollar som ny, och V8 var standard i alla Pontiacs. 1956 var sista året dessa kom med sina karakteristiska "Silver streaks"
Så har det kommit in en annan lite annorlunda modell, Chevrolet 1958 coupéer finns det gott om, men det brukar oftast vara toppmodellen Impala som syns. Här är däremot en vanlig Bel Air coupé , och det är ganska ovanligt att se en sådan idag.
Kommentarer
Trackback