Från bakluckan
Reklamfolket har en särsklid vurm för bakluckor, för det är inte så ofta man ser bilar med huven öppen i annonserna?
Lamborghini Espada
Alfa Romeo Montreal, mer flickor med Montreal har skrivits om tidigare här: signoritornas-val-montreal. och: damernas-val-mera-montreal.
Mycket mera damer ryms i bagaget på Lancia Flaminia
Hund och matte kikar ut från en Bitter CD, mer Bitter här inga-bittra-damer.
Modeskapare och modister valde Daf?
Amerikanska herrgårdsvagnar var rejält tilltagna och hade ofta extrasäte i bagaget, De Soto Fireflite som 9-passenger Explorer wagon var en exklusiv vagn som bara byggdes i 609 exemplar.
Mercury Colony Park 1957 med oumbärliga pic nictillberhör.
I Chryslers röriga utbud under 70-talet på fyra kontinenter och en stor portion badge engineering så hette denna Mitsubishin Chrysler Lancer LC i Australien 1977
Och likaså är detta en engelsk Chrysler som hette Sunbeam på hemmaplan och Talbot i Frankrike.
Ambassador 1962 från AMC 1962
Och AMC:S lilla Gremlin 1971
Tomtens söta hjälpredor körde Ford Capri
Och här står ingen mindre än Christina Schollin och demonstrerar SAAB 95:s rymliga bagage
Får verkligen alla dom väskorna plats i en Matra Djet?
En picnic med Opel Rekord caravan och gasolkök
Nånting stämmer inte med den här Kadetten, eller jo det för det för i Sydafrika byggdes dom såhär medans vi fick en femdörrars variant.
Skall hela knattelaget med? Inga problem om man kör Subaru...
Då kanske en Buick Electra Estate vore med lämplig, med sin speciella "clamshell" baklucka, som ju visades här: en-riktig-kombi.
Kommentarer
Postat av: Rikard F.
Tänk att Laila Bagge ryms i skuffen på en Lamborghini. :-)
Bilden på Mercury Colony Park med alla tillbehören var riktigt läcker. Man vill äga en sån nu.
Postat av: Christian
Sedanmodellen av Kadett fanns åtminstone att köpa på den finska marknaden. Den var basmodell, man fick betala extra för halvkombikaross.
Trackback