ute i det gröna

är kanske fel rubrik på trädgården som nu mest går i brunt, gult och svart...

Har gjort den årliga avbränningen av gammelt visset sly och gräs på baksidan, och under det enda som verkar vara riktigt grönt är mossan som till synes friskt tittar fram under asklagren. 
Avbränningen avslöjade också vart min försvunna lie hållt hus i vinter, samt att gummivalsarna i en handjagad huskvarna klippare luktar riktigt illa.

Det börjar ta sig i en del rabatter också, men får ge det en vecka eller lite mer för att urskilja vad som är ogräs och inte, dock växer det mest på dom ställen jag vet att jag inte planterat något... 

MIn Spirea som jag nämt innan överlevde återigen nerbränning, uppgrävning och flytt, högg upp rötterna och planterade ut på olika ställen, verkar inte beröra den nåt nämnvärt.

På schemat i år står lite utplaningsarbeten, få fason på häcken (igen...) och kanske få åter platera lite kul grejer i rabatterna på framsida, det allt som strök med i stora ogrässaneringen inte bara visade sig vara ogräs. Samt lite annat smått å småpåtande.
Hur schemat håller det är en helt annan sak dock. 




 

Kommentarer
Postat av: Christopher

Har du några bilder på stugan? Jag har ju faktiskt aldrig sett hur du bor. Börjar bli lite nyfiken.
PS Hoppas du har möjlighet att komma till Paddington på lördag.

Postat av: Angela

Jag gissar att det är en Norsk brudspirea du ordar om? Om du skulle lyckas ta död på den är du värd ett diplom ;-)

2006-04-30 @ 23:40:12
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Mårten

Jag tror den här spirean är specialimporterad från helvetet eller nåt, närliggande...

2006-05-01 @ 00:51:13
URL: http://svammelsurium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback