en midsommarkväll med nubbe å knott

En lugn midsommar i år på en väns veranda med några stycken ute i skogen i Buarås. Metropolen Buarås ligger mellan Björred och Vrestaby, som i sin tur ligger mellan Landvetter och Lindome för att använda några namn som det finns sportslig chans att hitta i en kartbok

För att återknyta till öltestet så var det inga ben i några av dom sorterna, dock kommer jag nog inte köpa hem mer brasilianskt ljust lageröl så ofta, jag undrar hur dom där sorterna hittat hit egentligen.

Då jag är förtjust i lite finare maltwhisky så hade det också inhandlats en flaska Drumguish, mest som försöksobjekt då jag normalt inte är så förtjust i just Highland-sorterna, smakar lite tunt, väldigt milt, med dragning åt äpplevin av nån anledning. Och äpple är inte fel . 

Vädret var midsommaraktigt, folk började vira in sig i filtar vid sju-halvåtta tiden, Buarås är i stort sett bara ett dussin hus i närheten av en tjärn, så de bofasta är inte så mänga, men de räcker tydligen till för att födda nån miljard knott. Jösses, på kvällen blev det ohållbart att fortsätta vara ute,  att vi drog oss till grannarnas garage där det också hölls party minsann. 

Jag tänker inte skriva när jag och hur jag kom hem, för det håller jag fortfarande på och försöker klura ut... 


67358-50

Peter  med midsommarstången han pyntat nästan helt själv...  skål!





  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback