Stinkande onsdag på kajen

Jag brukar ha någorlunda fason på mina bilar, och jag gillar att kunna visa upp dom också, men som denna onsdag fick man skämmas och försöka att mest, tja inte kännas vid sin bil...

Vad som hänt var att batteriet började koka, hade känt innan en konstig lukt från bilen, men trott att det var dom nya bromsbeläggen som spökade. Så vart inte fallet utan det var batteriet som checkade ut. Och när jag kom ner till kajen och parkerade så stormkokade det i batteriet. Nån som vet hur kokande batterisyra luktar? Jag skall försöka förklara även om det måste upplevas för att förstå, eller helst inte kanske... Det luktar kadaver, blandat med ruttna ägg. När folk gick i närheten av bilen så spärra dom upp ögonen, satte händerna för nyllet och sprang raskt därifrån...

Men bortsett från min stinkbomb i ena hörnet av kajen så var det allt som allt en trevlig onsdagkväll på maritiman.

Närmast en stilig Hudson coupé från 1946, svensksåld dessutom.


Hageblads visade upp två mäktiga Buick som var till salu, 1951 till vänster och 1950 till höger. Här är alltså modellerna som fått ge öknamnet "dollargrin" för dylika vagnar. av skäl som är ganska lätt att förstå med desa kromgarnityr.
 
 
Samtida med ovan nämnda dollargrin, I sverige byggde man SAAB med tvåtaktsmotor, och tyska DKW höll på med detsamma. DKW:n hade dessutom trägolv... detta även på en såpass här sen modell från 1961.  

mer från 1961, engelsk elegans, Riley 4/68 en bil med många skepnader. Detta är "badge engineering" en konstart engelsmännen utvecklade långt. Samma bil försågs med olika grill, detlajer och  inredningsalternativ och kunde då säljas antingen som Morris, Austin,MG, Riley, Wolseley eller Vanden Plas. Den gröna vackra coupéen är en av de äldre vagnarna på plats denna onsdag, Packard 115C från 1937.
 

Och sen kom regnet...

Kommentarer
Postat av: Christopher

Ibland får jag för mig att din blogg handlar ganska mycket om bilar. Det kanske bara är nåt jag upplever, förlåt i så fall ;)

Postat av: Mårten

hav tålamod snart kommer vintern å då går vår hobby i ide :)

2008-09-04 @ 22:41:30
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: grandprix63

Kokande batterier är inte kul.

Packard kupén var en skönhet.

2008-09-05 @ 18:58:39
URL: http://grandprix63.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback