Barker - heights
Barker visade upp sina vagnar i sin utställningshall i flotta Mayfair, fabriken låg på Olaf street i Shepherd Bush, London. 30-talet innebar högkonjuktur för alla dessa karossverkstäder, trots depression, börskrasch och annat så fanns det ändå en stor kundkrets som kunde hålla hjulen snurrande.
Ett par främmande fåglar från Barker, en Amerikansk Duesenberg fick denna town car kaross från Barker 1929.
Och samma är en sportig Mercedes SSK med de för Barker så typiska vingformade fotstegen.
Fortfarande strömmade order in från kolonierna, denna Rolls Royce Phantom gick som många andra till Indien 1929.
Twentys efterföljare hette 20/25, och här en strikt limousinekaross från Barker på sådant chassi 1930.
Nu började även Barker erbjuda så kallade katalog-karosser, man färdigställde ett standardsortiment klart att montera och justera in på levererade chassin, just "Sport saloons" var populära och här en sådan kaross på Rolls Royce Phantom II Continental. Dessa vagnar var främst ämnade för bekväma långresor, därav hade Continentals oftast bagageutrymme och extra reservhjul samt större kupéutrymmen.
Rolls köpte upp Bentley 1931, då hade man redan presenterat sin 8-litre modell, med rak åtta på just 8 liter. Bara 100 8-litre byggdes och däribland denna sports cabriolet med elegant Barker-kaross.
Det här är en Rolls Royce Phantom II Continental open tourer från Barker 1932.
Och en Phantom II open tourer, levereraed till Indien 1933.
En silverpläterad tourerkaross på 20/25 chassi 1933, också den gick till Indien som ny.
En Phantom II transformable sedan de ville från 1933 med extra bagaekoffert bak, och dessutom på förlängt chassi.
Skillnaden syns tydligt på denna Phantom II sedanca från samma år.
Två traditionella Town Cars, eller Sedan de ville som de främst hette i Europa, på Phantom II chassi 1935, den översta dessutom med rejält tilltagen höjd.
1936 byggde man dessutom en town car på Packard-chassi. Det var dock väldigt ovanligt att bygga på främmande modeller, men ett par Packards hann göras innan Barker köptes up av konkurrenten Hooper 1938.