Raymonds Cadillac
Industridesignern Raymond Loewy är mest förknippad med Studebaker, men 1959 lät han bygga en Cadillac efter eget huvud.
Notera Studebaker '53 navkapslar!
Själv byggandet av karossen utfördes av Pichon-Parat i Frankrike och på Parismässan stod den i deras monter. Som synes konverterade Pichon-Parat mest Fiat 500/600 bilar och denna kolossen skohornades in bland dom.
Cadillacen är bevarad än idag, om än i sorgligt skick, och är till salu:
http://jalopnik.com/eldorado-for-sale
Raymond_Loewy är mest känd för sina designer för Studebaker, men gjorde dessutom Hillman Minx. Och det var även han som designade logotypen för både Lucky Strike och Shell. och senare inredningen för Concorde.
Notera Studebaker '53 navkapslar!
Själv byggandet av karossen utfördes av Pichon-Parat i Frankrike och på Parismässan stod den i deras monter. Som synes konverterade Pichon-Parat mest Fiat 500/600 bilar och denna kolossen skohornades in bland dom.
Cadillacen är bevarad än idag, om än i sorgligt skick, och är till salu:
http://jalopnik.com/eldorado-for-sale
Raymond_Loewy är mest känd för sina designer för Studebaker, men gjorde dessutom Hillman Minx. Och det var även han som designade logotypen för både Lucky Strike och Shell. och senare inredningen för Concorde.
Kommentarer
Postat av: Larsson
Ja, det finns många sätt att fördärva en bil!
Trackback