ett ögonblick från Coventry 1929

En hektiskt dag för lilla Swallow Sidecar i Covernty, något år innan hade man gått ifrån att bygga just Sidecars för motorcyklar till att erbjuda karosser åt småbilar, då växte man ur lokalerna i Blackpool och flyttade till Coventry.



Här färdigställs små nätta roadsterkarosser på trästomme till den populära Austin Seven, produktionen är fortfarande helt hantverksmässig. Två år senare tog Swallow Sidecar själva steget till att bygga egna bilar under namnet SS. Som senare bytte namn till det numer kända Jaguar.

Kommentarer
Postat av: Red

Här har jag gått och inbillat mig att jag var relativt väl insatt i den engelska bilhistorien - men detta var nytt för mig!

Suveränt svammlat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback