Årets Gräfsnäspremiär 2010
Gräfsns slottspark öppnar portarna i juli för veckoträffar på torsdag, varannan torsdag gäller, och då detta arrangemang är väl genomfört i vacker miljö och dessutom hålls ett begränsat antal gånger på säsongen så är populariteten enorm.
Frän VW från Alingsås rullar in genom allén. Ford i vitt, Fina Mustanger som denna 65:a ser man rätt ofta men däremot är vi inte bortskämda med lika fina Ford Falcons, som denna sena 68:a. Och defintivt inte av äldre japanbilar, Toyota Crown coupe från 1970 är en av bara 14 som såldes nya i sverige det året och av dom rullar denna enda i trafik.
Och Sveriges enda Mercury 1941 cabriolet var på plats med.
Mer av det sällsynta, Frazer årgång 1947 denna har omnämts tidigare här: en-tur-med-frazer.html. Fords trista Falcon blev tuffare 1963 som Futura Sprint med V8, denna av 1964 års modell gjordes i 4278 ex. En modernare version på samma tema, Chevrolet Cavalier RS cab från 1987, 5826 gjorda och i princip omöjlig att importera hit annat än som flyttgods. Italienskt Alfa Romeo 2000 Spider byggdes i 3443 exemplar 1958-62, denna från 1960.
Volkswagen med bilbana och diorama under huven, allt fullt fungerande också, originellt.
Svensk folka, tidig SAAB 92 från 1951. Morgans dök upp ett antal av, denna från 1994, och en samling MG:s kurade i ena hörnet. Sport på franska Renualt 8 Gordini från 1967.
Det stora blå... Lincoln Continental mk V från 1978.
Buick Roadmaster från 1948 visar sin sidohängda huv som har en rak åtta under. Mercedes Benz 300 var på sätt och vis en europeisk "Roadmaster" Från 193 är den här magnifika svarta Packard limousinen. 20 år nyare än den första Buicken i sviten, Electra 225 sedan från 1968.
Trängsel i Gräfsnäs slottsträdgård med Studebkaer Champion 1949 i förgrunden.
Och lika trångt på nedre delen vid stranden bakom den tuffa Chevrolet Bel Air 55:an.
Inalles en succékväll denna torsdag på det fina Gräfsnäs, mer bilder från kvällen finns på:
http://www.facebook.com/album.php?aid=27140&id=1781746353&l=a30eeb7a35