Hawk för alla
Såhär presenterade Studebaker sin nedbantade Hawk-coupe 1960, namnen Silver och Golden Hawk var nu borta så den hette rätt och slätt Studebaker Hawk detta år. Men skulle enligt reklamen ändå attrahera i princip alla grupper och smaker, fast kanske inte på samma gång.

Studebaker Hawk 1960 byggdes i 4280 exemplar med V8, ytterligare 227 stycken försågs med sexa. V8 Hawken hade en 289" motor när den såldes i Nordamerika men exportmodellen däremot fick en mindre 259" V8 av någon anledning.

Studebaker Hawk 1960 byggdes i 4280 exemplar med V8, ytterligare 227 stycken försågs med sexa. V8 Hawken hade en 289" motor när den såldes i Nordamerika men exportmodellen däremot fick en mindre 259" V8 av någon anledning.
Kommentarer
Postat av: Gubben
Den är fortfarande snygg!
Postat av: fabrikören
Hawk'en, med eller utan silver var designmässigt värt ett bättre öde. Som bil var den nog... ja, skit.
Trackback