Reklamens underbara skruvade värld, 2006
Reklamkampanjer brukar ibland tänja lite på gränserna i etikens utmarker, och det finns flera exempel på reklam som fått dras tillbaka när det spårat ur lite grann. Följande PR-kampanj dök upp 2006 och antas inte var ett verk av tillverkarnarna egna reklamavdelning, utan antagligen något som hölls ute i återförsäljardistrikten som har lite lösare tyglar.
Det började med att BMW gav en känga åt konkurrenten Audi...
Som snabbt kontrade med följande
Där hade det kunnat stanna, om det nu inte var för att Subaru blandade sig i leken.
Men så trädde Bentley in på scenen och avslutade käbblet definitivt!
Det började med att BMW gav en känga åt konkurrenten Audi...
Som snabbt kontrade med följande
Där hade det kunnat stanna, om det nu inte var för att Subaru blandade sig i leken.
Men så trädde Bentley in på scenen och avslutade käbblet definitivt!
Kommentarer
Postat av: Christian T
Touché!
Postat av: Biltrafik
Ska man säga att Bentley vann omgången, eller ska vi tillskriva segern till alla märken som inte ens bevärdigade denna skärmytsling med en kommentar?
Postat av: svensson
Bentley som ger fingret, please, publicera aldrig denna bild igen... min värld är slagen i spillror, den sista bastionen av hederlighet och ära har fallit.
Postat av: Mårten
men jag tycker dom ger fingret på ett diskret och värdigt sätt, impolite in a noble and distinguised manner, bara engelsmän kan komma undan med sånt.
Postat av: svensson
Innebörden var kanske, "småpojkar, vi i Bentley vinner ändå". Jag förstår det. Men värdigt? Det verkar för amerikanskt och vulgärt för Bentley. Varumärkesförstöring är ordet.
Postat av: Biltrafik
Jag tror vi alla kan andas ut. Jag har för mig att Bentleyreklamen är fejkad...
Trackback