För Korea 1974

 
En avancerad stilstudie från Ital Design visas upp 1974, för ett lite ovanligt märke.  Då hade nästan ingen hört talats om Hyundai häromkring, men i Asien var dom redan ett stort bolag med divisioner i flera asiatiska länder. Bilbranschen gav man sig in på medatt licenstillverka Ford Cortinor i slutet av sextiotalet men för att till slut bygga sin "egen" bil vände man sig till Leyland. 
 
Som "teaser" gjorde Ital Design den här snygga studien, den riktiga Hyundai Pony som hade premiär året efter behöll till viss del kantigheten och dubbla stråkastare, men i stort sett inte mycket mer. Pony presenterades 1975, och under Ital designs skal gömde sig lite blandade delar från Morris och Mitsubushi.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Försöker googla på min farfar. Severt "Kroken"Sundberg. Han körde ihjäl sig i sin nya Jaguar innan jag hann födas, när jag bildgooglar kommer Sammelsurium upp hela tiden, men jag lyckas inte hitta nåt på bloggen.
Nån som vet något?
Jag heter Stina Berge , mailadress
[email protected].
Tacksam för ledtrådar!

2016-11-13 @ 16:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback