avstånd, är till för att avverkas
det är något speciellt med våra vänner i norr, gentligen behöver man inte åka speciellt långt norr över för att upptäcka kulturella skillnader, och söderut, över Hallandsås skall vi bara inte tala om...
Alltså när man har annons på prylar, så hörs det av en stor kategori från landets övre regioner. Och kan ringa nästan ett år senare och undra "Har du kvar bilen?"
Igår mailade en trevlig kille mig och undrade över fälgar, 7 tum breda och 15 tum höga passande Chevrolet, och det visade sig att jag hade fem såna drällandes, antagligen från en Impala -65:a , tyckte han kunde kika förbi och kolla om det var nåt att ha, då bor han norr om Umeå.... Men tyckte det var inget problem, bara skicka, osett....
En gång ringde nån å ville prompt ha en Chrysler "åttaåenkvarte" bakaxel det är en halvskum bakaxel som bara satt på Dodge Demon, Plymouth Duster och en del Plymouth Valiant med ett särsklit motoralternativ under ett par års tid. Och han var från Arvidsjaure.... "bara skicka!"
I detta fallet ville jag inte sälja, då jag själv inte vet skicket på axeln, och vill nån ha den så får det va loklat, så blir det enklare för spekulant å gnälla på mig om den skulle va kass...
En vän uppe i Charlottenberg är insnöad på Chryslerbilar, och räddade en hel del speciella sådana bilar från närliggande Eda-skroten när den "städades" Hur som helst hade han bland annat räddat en De Soto Diplomat från '52, och den hade stått på skroten sen 1963.... den var dålig, den var jättedålig, jag skall försöka beskriva.
Ramen var avrostad, golv och tröskar var inte rostiga, för att nåt skall vara rostigt krävs plåt, dessa delar hade helt upphört existera, det vara bara ett stort hål mellan fram och bakvagn som han hade svetsat ett kryss i för att hålla ihop båda ändar...
Likväl så kommer det två spekulanter och kör 90 mil från Umeå för att titta på vraket...och åker hem.
Kommer tillbaka!!!! hämtar eländet!!!! åker hem...
Och kommer tillbaks en gång till, för att hämta en Plymouth Belvedere som reservdelsbil!!!!
Avstånd? det är nåt som är till för att avverkas...
I höstas gick en vän hastigt bort, och sen har hans bror sålt av en hel del för dödsboet, bland annat killens Harley gick ut på annons, och på en sån ringer det mycket folk, och en hel del rätt knepigt folk med, och alla har i snitt 52,5 frågor om allt på den så efter ett tag blir man aningens luttrad alternativt blasé. .
Så ringer en speciell karl, han frågar inte ens nåt om hojen, inte ens vilken färg eller årsmodell, tror int ens han presenterade sig
-"Ja tar'n, vart skick ja pengarna?"
Ööhh...?
Jodå han satte in pengar, kom tre dar senare från Sorsele ner till Göteborg, hämta Harelyn och ställde på kärra å åkte hem , å hälsa "jag tar en sväng förbi i sommar! me'n"
Avstånd bekommer dom inte verkar det som, e det några blad längre ner i kartan så tar det bara lite längre tid, och tid ja, det kan man inte påverka, och det får ta den tid det tar...
Alltså när man har annons på prylar, så hörs det av en stor kategori från landets övre regioner. Och kan ringa nästan ett år senare och undra "Har du kvar bilen?"
Igår mailade en trevlig kille mig och undrade över fälgar, 7 tum breda och 15 tum höga passande Chevrolet, och det visade sig att jag hade fem såna drällandes, antagligen från en Impala -65:a , tyckte han kunde kika förbi och kolla om det var nåt att ha, då bor han norr om Umeå.... Men tyckte det var inget problem, bara skicka, osett....
En gång ringde nån å ville prompt ha en Chrysler "åttaåenkvarte" bakaxel det är en halvskum bakaxel som bara satt på Dodge Demon, Plymouth Duster och en del Plymouth Valiant med ett särsklit motoralternativ under ett par års tid. Och han var från Arvidsjaure.... "bara skicka!"
I detta fallet ville jag inte sälja, då jag själv inte vet skicket på axeln, och vill nån ha den så får det va loklat, så blir det enklare för spekulant å gnälla på mig om den skulle va kass...
En vän uppe i Charlottenberg är insnöad på Chryslerbilar, och räddade en hel del speciella sådana bilar från närliggande Eda-skroten när den "städades" Hur som helst hade han bland annat räddat en De Soto Diplomat från '52, och den hade stått på skroten sen 1963.... den var dålig, den var jättedålig, jag skall försöka beskriva.
Ramen var avrostad, golv och tröskar var inte rostiga, för att nåt skall vara rostigt krävs plåt, dessa delar hade helt upphört existera, det vara bara ett stort hål mellan fram och bakvagn som han hade svetsat ett kryss i för att hålla ihop båda ändar...
Likväl så kommer det två spekulanter och kör 90 mil från Umeå för att titta på vraket...och åker hem.
Kommer tillbaka!!!! hämtar eländet!!!! åker hem...
Och kommer tillbaks en gång till, för att hämta en Plymouth Belvedere som reservdelsbil!!!!
Avstånd? det är nåt som är till för att avverkas...
I höstas gick en vän hastigt bort, och sen har hans bror sålt av en hel del för dödsboet, bland annat killens Harley gick ut på annons, och på en sån ringer det mycket folk, och en hel del rätt knepigt folk med, och alla har i snitt 52,5 frågor om allt på den så efter ett tag blir man aningens luttrad alternativt blasé. .
Så ringer en speciell karl, han frågar inte ens nåt om hojen, inte ens vilken färg eller årsmodell, tror int ens han presenterade sig
-"Ja tar'n, vart skick ja pengarna?"
Ööhh...?
Jodå han satte in pengar, kom tre dar senare från Sorsele ner till Göteborg, hämta Harelyn och ställde på kärra å åkte hem , å hälsa "jag tar en sväng förbi i sommar! me'n"
Avstånd bekommer dom inte verkar det som, e det några blad längre ner i kartan så tar det bara lite längre tid, och tid ja, det kan man inte påverka, och det får ta den tid det tar...
Kommentarer
Trackback