en bortkastad tid i telefonluren

Telefonsäljare avskyr alla, men dom brukar oftast ha hyfset att hänga upp när dom fattar att dom slösar bort tiden på en som inte är intresserad. marknadsundersöknings-människor är bra mycket märkligare folk. För ett par år sen ruingde en tjjej och frågade mig massor om vad jag tyckte om Volvo, och om det tyckte jag inte, å malde på i 20 minuter om vad jag ansåg om fördelarna med Volvias försäkringar, hur ofta jag utnyttjade och tyckte om servicen på ett antal Bilia-verkstäder etc etc, trots att jag hela tiden påpekade att jag inte har, har haft eller ens vill ha en Volvo....

Häromdan var det dags igen....

utdrag ur delar av konversationen:

-"I vilka bolag har du dina försäkringar?"

-"If.."
 
-"Och hur är din kontakt med Folksam?"

-"???"

-"vad anser du om Folksams pensionsspararerbjudanden?

-"jag har inget att göra med Folksam, jag har fortfarande If..."

-"vilken bank föredrar du att använda dig av?"

-"Jag har allt i SEB"

-"Och vilken bank skulle du vända dig till med dina ärenden om fondsparande?" 

-"jag vänder mig till min bankman på SEB..." 

-"vad kännder du till om Nordeas fondsparande?" 

-"inget alls jag har mitt i SEB..." 

Så här maler det på... efter ett tag kunde jag inte låta bli att vara riktigt spydig, då han inte verkade lyssna till mer än förprogrammerade ord. 

Höjdpunkten: "kan du nämna vilka reklamerbjudanden de tre senaste månaderna som du sett om premiepensionssparande? 

-"Nej,men  hade jag vetat att du skulle ringt idag och frågat detta skulle jag givetvis sett till att anteckna detta..."



 









  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback