Liftarens guide till... Öland?

Idag såg jag nåt som vajade vid vägrenen som numer där är lika sällsynt som björnlokan, nämligen LIFTARE! 

Dom måste vara utrotningshotade och då jag själv tycker att trafikanter idagens läge visar en arrogans som får hela Frankrike att bli avundsjukt, så är liftningsfenomenet fullt förståeligt på utdöende. 


Så jag plockade upp stackarna, två unga studenter från Vänersborg , bosatta i Hjällbo, som hade fått idéen att lifta sig till Öland... Nu skulle jag dock inte hela vägen dit, men jag bjussde dom på skjuts upptill där väg 156 går mot Skene så blir det lite enklare för dom att ta sig vidare ner genom landet.  

Önskar de glada optimistiska stunderna lycka till på deras äventyr, och oavsett hur det går för dom kommer dom med all säkerhet minnas den här resan länge.

Synd bara att dom valde fel vecka att stoppa mig, för nästa helg åker jag ändå till Kalmar... 

 


 

Kommentarer
Postat av: Uffe

Va, finns det liftare fortfarande? Jag trodde dom dog ut samtidigt med min ungdom.

Postat av: Svensson

Själv liftade jag rätt mycket 90-91, ta sig från Uppsala till götet gick till exempel bra. Skulle sen ta mig från Uppsala till Paris, men då nådde jag bara Bremen, Tyskland... inte så dåligt dock.

Man fick ofta lift med Opel Asconas märkte jag, så i Sverige, så i Tyskland...

2008-01-31 @ 15:22:18
URL: http://lennart-svensson.blogspot.com/
Postat av: Mårten

Så Opel Asconas är säkert kort att lifta med :)
Inte konstigt då att ingen liftar längre... alla Asconas har ju rostat bort

2008-01-31 @ 15:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback