Jorden runt på en back öl

Midsommar är det, gräset är grönt, blommorna blommar och regent står som spön i backen .

Vägarna är fulla och Svensson likaså, och systembolaget i Bollebygd. Brukar ibland ta mig et par mil extra dit för det är ofast lättare med parkering, och butiken har inte så mycket tryck på sig heller, dock en torsdag eftermiddag före midsommar hade den det. Egentligen inte översvallande mycket folk, men jag glömde att dom bara har två kassor. Så en stor del av tiden i butiken gick åt till att klura ut var nånstans kön egentligen började.

Nu hade de slut på min standardfavorit, Tuborg Guld, flaska, så jag bestämde mig för att köra en grej, det blev Svenska Mariestads, Danska Carlsberg, Holländska Grolch, Spanska San Miguel, Mexikanska Corona, Japanska Sapporo, Tjekiska Starobrno, Brasilianska Brahma, Thailändska Singh, och ett par Victoria Bitter från Australien

Jag får väl rapportera senare om hur smaktestet utfaller, eller kanske kalla det reserapport...

Hur som helst blir geografiska förflyttningen inte så stor för mig i år, en mil till en veranda i Buarås.

En trevligt midsommar på er som läser detta var i landet ni än befinner er


 






Kommentarer
Postat av: Christopher

Man undrar ju hur det smakade i din mun i morse.... :)

Postat av: Mårten

Det gick ner lite rysk vodka och skotsk Whisky med, så det smakade väl som man tuggat i sig ett FN-dokument :-)

2006-06-25 @ 17:45:48
URL: http://svammelsurium.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback