en fredag på piren

Tja, i fredags var det dags för preimär race Blackrace Göteborg, trodde jag...
På tisdagen ringde trafikkontoret och undrade varför dom inte fått nån kopia på tillsrånden, det visste jag inte för jag hade ingen heller. Ett antal samtal till polisen så visade det sig att tillståndsansökan kommit bort...  Nu löste det sig rätt snabbt iallfall, men för att ta det säkra före det osäkra så var det bara att ställa in fredagens körning, så då får man tillbringa en fredagkväll på Bananpiren i Göteborg i alldeles underbart väder och meddella alla glada körande och åskådare att dom kan åka hem igen.... känns sådär kul nu när vi jobbat  på att komma igång hela vintern.

Efter det åkte jag ner en sväng till Bostics garage. Ander "Bostic" Envall är en glad exil-norrlänning som har gett sig hän att åka så fort som möjligt med nåt som väger två ton. 

Tvåtons klumpen ifråga en en Chevrolet Impala SS, en speciell modell av sista generationens Caprice som bara byggdes 1994-96. Och han åker också vansinnigt fort med den när bilen själv vill det

 (
www.blackout.nu)

Han har haft ännu större problem med garagetroll än jag, det har brunnit, skurit och ummat sig i en oändlighet med den bilen, snabbaste repan (och snabbaste repan nån kört med en Impala SS i Världen!) gjordes med brusten kompressorrem och insprutning som fått fnatt. 


 67358-12

Nu skall det gå ännu fortare därför byggs det fullbur i familjebilen, här står Bostic och granskar noga sina kartongmallar som den skall byggas efter.  han hade nog ändå en roligare fredagkväll än jag.

67358-13

Så snart får vi väl se den här trevliga synen på banan igen... :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback