En solig lördag i Kungälv (-kappbloggning: maj-07)
Dags återigen för den årliga Kungälvscruisingen, då vädret redan nu börjat ställa saker och tilng upp och ned denna säsong, så var vädret lika upp och ned den här lördagen med. Nämligen strålade sol vid samligen uppe vid Rightback MK.
Och antagligen så slogs det rekord i bilar, i år igen, det verkar inte som om nån cruising eller bilträff blir mindre. fenomenet har varit stort och växande innan och fullständigt explosionartat de senaste åren.
Svart cadillac 1956:a rullar in på området och till höger en väldigt låg Buick brevid, ja just det fler Cadillac 56:or.
Tva mäktiga Imperials, Imperial var flaggskeppet i Chrysler-koncernen, och vände sig till dom som tyckte Cadillacs var för små, slätstrukna och snikiga...gentemot Cadillac och Lincoln byggdes dessa i relativt små serier, absolut mest sällsynt var ett limousineutförande som färdigställdes av italienska Ghia. bara en handfull sådana byggdes exklusivt varje år.
Två Cadillacs från 1958, sveriges vanligaste Cadillac, här som coupe och hardtop sedan
Ännu mer Cadillacs, en 67:a cabbe , också en ofta sedd modell här, och bakom står, ja just det, ännu fler Cadillac 56:or Till höger, Edsel, här i ovanligt "twon Victoria" utförande dvs Fords benämning på en fyrdörrars hardtop, folk må kalla Edsel världes mest utskällda och mobbade bil för vad som helst ,men jag gillar dom faktiskt.
Heavy Metal! mellan 1961 till 1968 bestod Lincolns sortiment av en enda modell, Continental. Den fanns bara som sedan eller fyrdörrars cabriolet, en modell som Lincoln var helt ensam om att erbjuda. Exklusiv, välbyggd och framförallt tung. dessa Continentals byggdes på en självbärande kaross, och vägde uppemot 2,7 ton!
Själva Cruisingen då? nja, det får någon annan förtälja då jag detta år hoppade över själva rundan.
Jag hade bråttom hem för att hinna göra rent bilen noggrannt invändigt och utvändigt, för dagen efter så var det dags att åka iväg och ställa ut den på Tjolöholm Classic show. Dessa sommarhelger är hektiska.
Och antagligen så slogs det rekord i bilar, i år igen, det verkar inte som om nån cruising eller bilträff blir mindre. fenomenet har varit stort och växande innan och fullständigt explosionartat de senaste åren.
Svart cadillac 1956:a rullar in på området och till höger en väldigt låg Buick brevid, ja just det fler Cadillac 56:or.
Tva mäktiga Imperials, Imperial var flaggskeppet i Chrysler-koncernen, och vände sig till dom som tyckte Cadillacs var för små, slätstrukna och snikiga...gentemot Cadillac och Lincoln byggdes dessa i relativt små serier, absolut mest sällsynt var ett limousineutförande som färdigställdes av italienska Ghia. bara en handfull sådana byggdes exklusivt varje år.
Två Cadillacs från 1958, sveriges vanligaste Cadillac, här som coupe och hardtop sedan
Ännu mer Cadillacs, en 67:a cabbe , också en ofta sedd modell här, och bakom står, ja just det, ännu fler Cadillac 56:or Till höger, Edsel, här i ovanligt "twon Victoria" utförande dvs Fords benämning på en fyrdörrars hardtop, folk må kalla Edsel världes mest utskällda och mobbade bil för vad som helst ,men jag gillar dom faktiskt.
Heavy Metal! mellan 1961 till 1968 bestod Lincolns sortiment av en enda modell, Continental. Den fanns bara som sedan eller fyrdörrars cabriolet, en modell som Lincoln var helt ensam om att erbjuda. Exklusiv, välbyggd och framförallt tung. dessa Continentals byggdes på en självbärande kaross, och vägde uppemot 2,7 ton!
Själva Cruisingen då? nja, det får någon annan förtälja då jag detta år hoppade över själva rundan.
Jag hade bråttom hem för att hinna göra rent bilen noggrannt invändigt och utvändigt, för dagen efter så var det dags att åka iväg och ställa ut den på Tjolöholm Classic show. Dessa sommarhelger är hektiska.
Kommentarer
Postat av: svensson
Kan bara säga: kul bilder!
Trackback