En titt in hos team northrace (-kappbloggning: maj-07)
Mer aktivitet i garagen, hälsar på hemma hos Kenneth och hans trevliga garage där det mekas febrilt inför säsongen och närmaste förestående tävlingen i Sundsvall.
Nya lacker blev ett lyft för den innan röd/vita bilen, fräscht. motorn är en Hemi på 472 kubik och andas genom en Littlefield kompressor, övrigt kosttillskott består av metanol. En sån här motor kan se rätt komplicerad ut, men är rena hedenhös-grejorna. enkel kam, två ventiler per cylinder, stötstänger. Kompressorn är abv Rootes-typ, gammalt paptent med två rörliga delar. Tändning sker med magneter och dubbelbrytare, krafter går sedan genom en växellåda av planet-typ, alltså i princip väldigt mycket som på en T-Ford!
Peller ser klentrogen ut, antagligen har Kenneth lagt fram nåt visionärt förslag igen, Christer kränger på nya sulor på baktassarna, i år skulle det gå fort igen, ribban sattes på 6,65 sekunder
Nya lacker blev ett lyft för den innan röd/vita bilen, fräscht. motorn är en Hemi på 472 kubik och andas genom en Littlefield kompressor, övrigt kosttillskott består av metanol. En sån här motor kan se rätt komplicerad ut, men är rena hedenhös-grejorna. enkel kam, två ventiler per cylinder, stötstänger. Kompressorn är abv Rootes-typ, gammalt paptent med två rörliga delar. Tändning sker med magneter och dubbelbrytare, krafter går sedan genom en växellåda av planet-typ, alltså i princip väldigt mycket som på en T-Ford!
Peller ser klentrogen ut, antagligen har Kenneth lagt fram nåt visionärt förslag igen, Christer kränger på nya sulor på baktassarna, i år skulle det gå fort igen, ribban sattes på 6,65 sekunder
Kommentarer
Postat av: Ms Chevelle
Vad kör dom i med den här bilen? *nyfiken* går jäkligt fort i öppen bil.
Postat av: Mårten
6,65/326km/h :) ganska fort utan tak det.
aerodynamiken suger, vid 320 känns det som om nån börjar dra en baklänges,jag ritade en ny kaross åt den för en del år sen en Prowler F/C skulle det bli men har inte hänt nåt på den fronten än.
Trackback