Cruising Göteborg 2008

första helgen i Augusti innebär Göteborgscruisingen, som anordnas av Yankee Crs Gbg. Det har blivit en rätt stor organiserad tillställning som börjar i Bäckebol med bilutställning, samt swapmeet och udnerhållning. kanonbra ordnat, och över 200 bilar anlände dit. Sen var det karavan ner mot stan på eftermidan.
Cruising i själva Göteborg? Glöm det...
fartgupp,trafikljus, spårvagnar och annat djävelskap sätter effektivt stopp för nåt organiserat runtåkande på avenyn och i dess närhet, men som tröst var så fungerade Götaplatsen alldeles lysande som kvällens mötespunkt.

Mot den stora staden, Dodge 59:or med en Oldsmobile av samma årgång däremellan.


Jag följde lämmeltåget ner mot stan i en lånad Cadillac och sen drog jag mig hemåt för lite middag och annat bestyr innan jag åkte in mot stan igen på kvällen.

Väl mött på Götaplatsen, Cadillac 1960 och Buick från 1958 med sitt kromgarnityr som kan blända halva stan, Ett kort men intensivt ösregn tömde effektivt Götaplatsen på bilar, men så snart solen tittade fram var dom tillbaka igen. Jans Packard glider fram på den regnvåta Engelbrektsgatan...
   
   
...och in på Götaplatsen för att kolla läget. Cadiillac 58 hittar in också. En spektakulär bil i stan är denna CMC Tiffany från 1986, neo-classics kallas dessa åk varav Excalibur bode vara den mest kända. Spektakulär bil och en spektakulär ägare, han är nämnligen trollkarl. Nu är det full rulle på Götaplatsen, och vad kan man säga, hundratals människor, fullt med bilar hela kvällen och trots det gick det väldigt lugnt till ändå. Vad polisen tyckte om det vet jag inte, för dom visade sig inte på hela kvällen. Nu behövdes det ju ändå inte då alla verkade ha kul och var på ett glatt humör, borsett från sådär 150 fordon som stod på parkeringsförbud. Men det var ju fotbollsmatch på Ullevi, och antar dom behövdes mycket bättre där bland de sportintresserade käcka människorna...

  

Men det är en grej jag inte riktigt begripit mig på bland en del av dessa USA-bilsentusiaster. Alltså dom tycker raggarprylen är ballast i världen, och amerikanska bilar är dom bästa i världen , och för att hylla dessa ideal och i respekt för detta så köper vi en jänkebil, och fyller den med skräp, lastar höbalar, trehjuligar och sopor på tacket, och... ställer oss och slår sönder hele bilen mitt på gatan????



Öööhh, är det bara jag som tycker resonemanget är lite konstigt eller har jag missat nåt?

Kommentarer
Postat av: Farbror Sid

Nä inte fattar man mycket av deras beteende på bilden...

Postat av: grandprix63

Jag har heller aldrig fattat vitsen med att sparka sönder och förstöra bilen eller fylla takräcken med en massa skit.

De är varken raggare eller bilentusiaster.

2008-08-29 @ 22:43:15
URL: http://grandprix63.blogspot.com/
Postat av: Ms Chevelle

I kväll är det cruising i Gävle vet jag, men tyvärr missar vi den eftersom vi är i Dala-Järna.

2008-08-30 @ 06:51:21
URL: http://blogg.passagen.se/mschevelle/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback