nya gamla fordon på ingående

Dagarna före jul så kikade jag förbi Nordtafik en sväng och tempot har lugnat ner sig lite grann, men långt ifrån nåt stillestånd.
Charmig välanvänd A-Fords pickup inkommen från Minnesota, och en Pontiac Bonneville Brougham från 1966 i eftermiddagssolen
 

1967 års Chevrolet ser vi inte så ofta i Sverige, vare sig full-size eller mid-size seriens Chevelle. Varför vet jag inte men jag tycker dom är rätt snygga. Det gjordes 34830 El caminos 1967, och hur få av dom som försågs med "SS396" utrustning och motor går inte att hitta, men vanliga är dom definitivt inte med 325-hästars bigblock motor och flak.  



en annan anomalitet som dök upp veckan innan finns mer om på Sörens sida här:
http://www.ccv.se/ och det var en Chevrolet Impala från 1959 med nånting så ovanligt som elstyrda ventilationsrutor! en finess jag trodde bara vart förbehållet cadillacs de ville-modeller, men där ser man .

Mer från 1959, Cadillac coupe de ville i hyggligt fint skick står och väntar på vidare tyransport till sin nya hemort.


Kommentarer
Postat av: Larsson

Hej



Tack för trevliga uppdateringar. Läser Din blogg och uppdateringar med ett visst intresse - dess nyare, dess bättre till skillnad mot mitt valspråk som lyder "Det var bättre förr - ju förr dess bättre" :-) Ett annat intresse är för tillfället Ford Galaxie 500 Sedan -68... har Du koll på hur många i detta utförande som finns i Sverige?

Postat av: Mårten

det kan jag ta reda på, men en preliminär uppskattning, är en eller två...

visst är det härligt med dessa oskruvade och "oraggade" vagnar min Gran Fury är ju ett liknande exempel.

din sida kollar jag oxå emellanåt, den sidan du har om våra utryckningsfordon är ett himmelrike att botanisera, hög dräggelfaktor minsann!

2008-12-26 @ 22:21:44
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Larsson

"Gran Fury"? kan det vara så att Du har ett "visst intresse" på/av caprice.se? I så fall kan man bara konstatera att "världen är liten" samt att man skall "vidja sina vyer" för att få nya trevliga kontakter...

Postat av: Mårten

jag har haft Caprice innan å medlems nr 27 i capriceklubben...

2008-12-26 @ 22:46:38
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback