Vi tar det nästa gång-listan....

Så idag har man tillbringat sådär två timmar till ingen nytta på en mörk dimmig parkering och beskådat vimsiga käringar tävla i kopplingsslir med Nissan Micra, deltävling i småbils respektive mammut-SUV klassen i parkera på smalast befintliga ruta. Har inte listat ut om dörruppslag i brevidstående bil ger poäng eller renderar diskvailficering dock. Bländning med fyrdubbel ljusramp är en ny gren som kommer starkt också.  

Varför nu detta jo, det beror på den inofficiella Vi tar det sen-listan. Generatorremmarna i bilen (ja, pluralis, men det hjälper ju inte när båda två är lika gamla.) levde på övertid redan när jag köpte den, och givetvis så varje gång jag servat bilen eller tittat på dom sagt till mig själv att jag borde nog... men, äh, dom funkar ju fortfarande. vi tar det en aannan gång.

I morse märkte jag första tecknet på att nåt började krångla, ljusfladder och segande blinkers. Funka dock hele dan tills jag åkte hem från människobyn, då blev ljus å sånt gradvis klenare, motorn med, då tändningen inte får tillräckligt med kräm.  Parkerade i Landvetter för å handla, sen ville jag hem fort, bilen ville det inte... 

Generatorremmarna slaka som tvättlinor, inget å göra åt, invänta hjälp och ringa Rogers Custom och beställa nya remmar.   Och beskåda ovanstående sportgrenar på denna hysteriska parkeringsarena vi har i centrum och vakta så ingen av deltagarna kör in i min bil, har ja bara blivit påkörd där sådär 10-12 gånger hittills där. 

  

Kommentarer
Postat av: Peter Larsson

Vad kör du för bil?



Gillar den bisarra underhållningen i textstycke ett. Den gör sig dock bäst på internetavstånd...

Postat av: Mårten

Den syns bl a i det här inlägget

http://svammelsurium.blogg.se/2008/april/besiktningsdags-kappbloggning-maj-07.html



Plymouth Gran Fury från 77, med 400" bigblock

2008-12-09 @ 21:49:36
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Peter Larsson

Den behöver du baske mig inte skämmas för. Äter asfalt till frukost. Sweet.

2008-12-10 @ 23:15:22
URL: http://www.metica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback