datortristessen

Som skrivits tidigare så avled min burk i början av februari, och nu har jag fått hem en skum maskin som går hjälpligt att använda.  Min gamla hårddisk är fylld med material, länkarkiv och bilder som jag väldigt gärna vill komma åt men kan inte, så den tidigare utlovade kappbloggen som innan haveriet nått fram till september 2006, får ligga på is ett tag.

Det känns så märkligt för mig, jag är en "visuell" människa, jag tänker i bilder, jag översätter text till bilder automatiskt i skallen,  skriva utan att illustrera känns som ta upp telefonen fast linjen är död. 

Ännu märkligare , den nya burken har XP Pro, som sägs vara identiskt med det system jag hade förut, men ändå inte... ingenting stämmer, många program finns inte,och dom få är av nån uråldig basversion. programvaror stöds inte, BIOS ser absolut inte ut som en XP-meny, det hela känns mystiskt nog som en slags maskerad Windows 98 version, hur tusan det går till... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback